استراتژی های مقابله با زورگویی در مدرسه

آیا می دانید که در ۲۵ درصد از مدارس دولتی زورگویی یا قلدری اتفاق می افتد؟ محققان پیش بینی می کنند که از هر ۵ دانش آموز دبیرستانی ۱ نفر در سال مورد آزار و اذیت همکلاسی هایش قرار می گیرد. اما نگران نباشید در صورت که فرزندتان مورد زورگویی در مدرسه قرار گرفت شما می توانید با چند راهکار ساده بخشی از برنامه مقابله با آن باشید. در ادامه ۵ استراتژی هوشمند برای کنترل قلدری در دانش آموزان را خواهید آموخت.

مقابله با زورگویی در مدرسه

  • در مورد قلدری با بچه های خود صحبت کرده و از سایر اعضای خانواده خود بخواهید تجربیات خود را در این زمینه در اختیار او قرار دهند. به او اطمینان دهید که مورد حمایت و پشتیبانی شما قرار دارد. چون گاهی فرزندمان از بازگو کردن آزار و اذیت ها و زورگویی ها در مدرسه خودداری می کند با این روش حمایتی شما می توانید فضا را برای صحبت با فرزندتان مهیا کنید.
  • طعمه ها را حذف کنید. ابزارهایی که می تواند موجب زورگویی در مدرسه شود را حذف کنید. مثلا اگر می بینید فرزندتان برای خرید ناهار مجبور است زورگویی های همکلاسی هایش را تحمل کند برای او غذا آماده کرده تا مجبور نشود در محیطی قرار گیرد که زورگویی در آن رواج دارد.
استراتژی های مقابله با زورگویی در مدرسه
زورگویی در مدرسه
  • دوستان موجب ایمنی می شوند. وجود دو یا بیشتر از دو دوست احتمال آن که دانش آموز شما با رفتار های زورگویانه مواجه شود را کاهش می دهد زیرا معمولا قلدری ها در مکان ها خلوت انجام می شود.
  • آرام باشید و ادامه دهید. اگر حملات قلدری ادامه دارد، بهترین دفاع یک بچه آرامش و چشم پوشی از سخنان آزاردهنده است. به او یاد بدهید در مقابل آزار دیگران باید بی تفاوت باشد.
  • سعی کنید برای مبارزه با والدین وارد مذاکره شوید. گاهی اوقات صحبت کردن با پدر و مادر یک پسر قلدر می تواند سازنده باشد، اما بهترین شرایط برای مذاکره با آن ها صحبت کردن در جمعی است که یکی از مقامات مدرسه مثل مدیر یا مشاور مدرسه نیز در آن حضور دارد.