مخلوط قدرتمند برای پاکسازی کبد

مزایای استفاده از روغن زیتون بسیار زیاد و شناخته شده است، و از طرفی راه های استفاده های از لیمو به عنوان یک درمان خانگی بی شمار است. این دو ماده، مهره های اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای هستند، به طوری که معمولا با هم در سالادها و دیگر غذاهای خوشمزه و در عین حال سالم یافت می شوند. درمان های لیمو و روغن زیتون راه سالم و طبیعی برای سم زدایی و پاکسازی کبد می باشند به طوری که کبد پس از استفاده از آن ها می تواند بهتر عمل کند. با خواندن مقاله زیر شما در می یابید که چگونه با استفاده از روغن زیتون و لیمو یک نوشیدنی سم زدای قوی برای کبد خود تهیه کنید.

اهمیت کبد

کبد نقش مهمی در سوخت و ساز بدن ایفا می کند و سم زدا است و سیستم بدن را نه تنها از سموم محیطی، بلکه از زواید سوخت و ساز نیز پاک می کند. بنابراین همان طور که می بینید، سلامت بدن ما به طور مستقیم با عملکرد بالای کبد در ارتباط است. زمانی که کبد بیش از حد کار می کند، پوست شما ممکن است جوش بزند. دفعه بعد که شما به بثورات پوستی بر می خورید، بهتر است به یاد داشته باشید که زیبایی واقعی از درون شروع می شود.

خواص لیمو برای پاکسازی کبد

لیموها یکی از بهترین مواد غذایی برای پاکسازی کبد می باشند. این ماده می تواند به چند روش مختلف کبد را سم زدایی کنند:

آنزیم تقویت قدرت

به گفته دکتر الکساندر اف. بدو، کبد می تواند از آب لیمو تازه بیش از هر عنصر غذایی دیگر آنزیم بسازد. وجود مواد خام مورد نیاز برای عملکرد درست کبد در لیمو ، باعث می شود که بازده کبد با مصرف لیمو افزایش یابد.

بیماری کبد چرب

در یک بررسی که توسط یک تیم تحقیقاتی هلندی در سال ۲۰۰۲ انجام شد، نشان داده شد که پوست لیمو به کاهش سطح کلسترول کبد کمک می کند. این نتایج که در مجله اروپایی تغذیه منتشر شده، نشان داد که لیمو می تواند در کاهش قند خون و کلسترول در کبد موثر باشد. اگر چه این آزمایش بر روی حیوانات انجام گرفت، اما نتایج نشان می دهد که مصرف پوست لیمو می تواند به افراد با بیماری کبد چرب کمک کند.

ویتامین C از بین برنده سموم

یک عدد لیمو ۸۸ درصد از میزان توصیه شده مصرف روزانه از ویتامین C را داراست. ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی است که برای تولید گلوتاتیون مورد نیاز است. گلوتاتیون یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان در بدن می باشد و به عنوان “مادر تمام آنتی اکسیدان ها” شناخته می شود. این ماده در هر سلول از بدن یافت می شود، و از موتور سلول، که میتوکندری نامیده می شود، در برابر باکتری ها و ویروس و هم چنین سموم محافظت می کند. سطح پایین از گلوتاتیون شما را مستعد ابتلا به استرس اکسیداتیو، رادیکال های آزاد، عفونت ها و سرطان می کند و باعث می شود کبد بیش از حد کار کند و آسیب ببیند، و در نتیجه قادر به انجام کار خود یعنی سم زدایی نمی باشد.

خواص محافظتی هسپریدین

لیمو، مانند دیگر مرکبات، حاوی ترکیبی به نام هسپریدین است. در یک مطالعه تحقیقاتی در هند که در مجله فارماکولوژی بی ام سی در سال ۲۰۰۵ منتشر گردید مشخص شد که این ترکیب دارای خواص محافظتی می باشد. در طول مطالعه، به موردهای مورد مطالعه بعد از دادن ترکیب هسپریدین سم داده شد و تحت نظر قرار گرفتند. کبد آن ها آسیب کمتری از آن هایی که هسپریدین استفاده نکرده بودند دید، این موضوع استدلالی قوی برای خواص محافظت لیمو از کبد می باشد. نویسندگان نتیجه گرفتند که هسپریدین یک اثر محافظتی بر روی کبد نشان می دهد.

مخلوط قدرتمند برای پاکسازی کبد
مخلوط قدرتمند برای پاکسازی کبد

چگونه روغن زیتون می تواند به پاکسازی کبد کند

لیموها تنها موادی نیستند که می تواند کبد را از سموم پاک کند. روغن زیتون، به خصوص روغن زیتون خالص و طبیعی، دارای خواص آنتی اکسیدانی می باشد. در مطالعه ای که در سال ۲۰۱۰ توسط یک تیم تحقیقاتی چند ملیتی انجام شد دریافتند که روغن زیتون خالص در برابر سمومی که سبب ایجاد استرس اکسیداتیو و آسیب به کبد می شوند و  خاصیت حفاظت آنتی اکسیدانی بسیار قوی دارد. این نتایج که در مجله تغذیه و متابولیسم منتشر شده، نشان می دهد که روغن زیتون می تواند به عنوان یک عامل سم زدایی برای کبد های آسیب دیده باشد.

چگونه کبد خود را با روغن زیتون و آب لیمو پاکسازی کنیم

روغن زیتون و لیمو سالم هستند و تحقیقات نشان می دهد که آن ها می توانند به درمان کبد بیمار و یا محافظت از یک کبد سالم با عملکرد بالا کمک کنند. چرا از آن ها برای سالم تر نگه داشتن کبد استفاده نکنیم؟ در زیر با چند نمونه از این مخلوط قوی برای پاک سازی کبد آشنا می شویم.

پاک کننده لیمو و روغن زیتون

ترکیبات:

  • آب نصف یک لیمو کوچک
  • ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون خالص سرد فشرده شده

دستورالعمل:

مواد تشکیل دهنده را در یک لیوان کوچک مخلوط کنید و برای گرفتن بهترین نتایج روزانه آن را مصرف کنید.

مخلوط سم زدا روغن زیتون و لیمو

قبلا اشاره شد که برخی از سبزی های برگ دار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا تمام بدن را سم زدایی کنید. شما می توانید برخی از این سبزی های برگ دار را برای تهیه یک سالاد خوشمزه استفاده کنید. مقداری روغن زیتون و آب لیمو به آن اضافه کنید. و به خوبی مخلوط کنید. شما هم چنین می توانید کمی نمک برای طعم بهتر به آن اضافه کنید.

راه های دیگر برای پاکسازی کبد

شما می توانید نوشیدنی های خوشمزه و سم زدای قوی برای پاک سازی کبد تهیه کنید. گیاهان خاصی نیز وجود دارند که به ویژه برای پاکسازی کبد مفید می باشند.