معرفی ویدئویی بیماری آلزایمر

[arve url=”http://video.payamesalamat.com/Alzheimer-disease.mp4″ title=”معرفی ویدئویی بیماری آلزایمر” description=”فراموشی اصطلاح عامه مردم برای بیماری آلزمایر است. بیماری آلزایمر معمولا در سنین بالا و دوران پیری نمود پیدا می کند. و طی آن فرد توانایی به خاطر آوردن گذشته و بخاطر سپردن موارد نزدیک را ندارد.” mp4=”http://video.payamesalamat.com/Alzheimer-disease.mp4″/]

بیماری آلزایمر چیست؟

فراموشی اصطلاح عامه مردم برای بیماری آلزایمر است. بیماری آلزایمر معمولا در سنین بالا و دوران پیری نمود پیدا می کند. و طی آن فرد توانایی به خاطر آوردن گذشته و بخاطر سپردن موارد نزدیک را ندارد. در فرد مبتلا به بیماری آلزایمر، دولایه نوروفیبریلاتوری و توسعه پلاک های پیری باعث مشکلات ساختاری و شیمیایی در مغز می شود. و به ظنر می رسد عملکرد هماهنگ بخش هایی از مغز مختل می گردد.

به طور کلی آنچه در آلزایر مهم است. تحلیل تدریجی و زوال تدریجی، عقل بیمار است. آما آنچه در زمینه این بیماری مهم است. به تاخییر انداختن روند رشد ان و ینز کنترل بیمار است. چراکه در شدت های مختلف، مشکلات متنوعی برای بیماران آلزمایمری رخ می دهد. به طوری که آن ها حتی نام خود را نیز ممکن است فراموش کنند. یا به عنوان مثال وارد خانه شده و درب خرج را فراموش کنند. از این رو این بیماری نتنها مشکل فراموشی، بلکه مشکلات دیگری را نیز به همراه خود می آورد. بیمار مبتلا به آزایمر به علت شرایط زندگی شانس ابتلای به افسردگی بالایی دارد و به طور کلی کیفیت زندگی اش کاهش می یابد.

در حال حاضر آلزایمر درمان خاصی ندارد و بیشتر درمان ها در جهت کاهش عوارض و سرعت رشد بیماری انجام می شوند. همچنین به ظنر میرسد سبک زندگی بد و بیماری هایی نظیر دیابت نیز در افزایش شانس ابتلا به آلزایمر نقش دارند. در این موارد وراثت را نیز نباید نادیده گرفت. از سویی طی پژوهشی رد دانشگاه شیکاگو امریکا نقش مصرف ویتامین E در کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر مشخص شد. بنظر می رسد این ویتامین در مهار کردن رادیکال های آزادی که به سلول های مغز آسیب می زنند؛ نقشی موثر دارد.