همه خشمگین می شوند اما مهم این است که ما چطور بر این خشم غلبه می کنیم و آن را به کنترل خود درمی آوریم. این یک واقعیت در زندگی است که گاهی شما عصبانی می شوید. اما اگر خشم شما بیش از اندازه است شما احتمالا نیاز به درمان و مراجعه به پزشک دارید. شما باید بدانید که کنترل خشم برای تان مفید است. به نظر پزشکان چیزی که وافعا مهم است این است که هرکس واقعا خودش را بشناسد. النا موزر یک درمانگر در یک مرکز خصوصی برای درمان رفتارهای زنان است. اگر شما با خشم برای دیگران دردسر آفرین هستید او به شما می گوید پیش از هر چیز صبر کنید و به خودتان زمان بدهید تا کمی از خشم شما کاسته شود و آرام بگیرید. البته اینکه شما اصلا ابراز خشم نکنید نیز درست نیست و اگر این چنین نیز هستید به پزشک مراجعه کنید. دکتر موزر بر این باور است که ابراز خشم برای سلامتی عاطفی شما لازم است اما باید آن را به صورت سنجیده ابراز کنید. در اینجا چند نکته که پیش از شعله ور شدن خشم شما باید انجام دهید را بیان می کنیم.

چند نکته برای کنترل خشم در بانوان

  1. درمورد هدف خود از خشمگین شدن فکر کنید. آیا شما تلاش می کنید با این کار جلوی یک رفتار خاص از دیگران را بگیرید و یا اینکه موردی را برای همیشه از زندگی خود بیرون کنید.
  2. در نظر بگیرید که ابراز خشم در برابر کارمند شما و یا رییس شما متفاوت است در نتیجه همیشه با پایین ترین درجه خشم با مسائل برخورد کنید.
  3. تلاش کنید ایده های خود را برای کنترل خشم به کار ببندید. موزر در این باره می گوید: مشکلات شما روشن است باید بدانید به چه دلیل با آنها با خشم برخورد می کنید.
  4. برای کنترل خشم خود تمرین کنید و تا پیش از رخ دادن موردی که باعث خشم شما می شود به آن فکر نکنید. خشم درمانی نیز یکی از راه های مناسب در  این زمینه است.

مدیریت بهداشت خشم چیست؟

مدیریت خشم می تواند از آسیب های احتمالی جلوگیری کند. آمارها در سال ۲۰۰۶ نشان داد که نزدیک به یک سوم افراد پیش از آسیب دیدگی خشمگین بوده اند. مردان بیشتر از زنان دچار آسیب بوده اند اما باید توجه داشت که نگاه به این موضوع باید جدا از زن یا مرد بودن باشد.

مدیریت خشم می تواند به قلب شما کمک کند. یک پژوهش بر روی ۶۲ نفر نشان داد که یادآوری وقایع خشم برانگیز ضربان قلب را به شدت افزایش می دهد. این درحالیست که این مطالعات نشان  می دهد احساسات مکرر و شدید از خشم خطر بیماری قلبی در طول یک ده را افزایش می دهد.