خوردن گریپ فروت سبب کاهش وزن می شود

گریپ فروت میوه بومی مناطق نیمه گرمسیری و از خانواده مرکبات بوده؛ که حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است. در واقع، محتوای بالای ویتامین C موجود در گریپ فروت آن را مناسب افرادی که دارای سیستم ایمنی ضعیف هستند کرده است. گریپ فروت سبب کاهش وزن نیز می تواند باشد. با این حال، برای لاغر شدن با گریپ فروت و قبل از اضافه کردن این غذا به رژیم غذایی، حتما باید اصول اولیه حفظ تعادل در مصرف کالری را درک کنید؛ تا گریپ فروت بتواند مفید باشد.

اصول اولیه از دست دادن وزن

کسانی که می خواهند با خوردن گریپ فروت به کاهش وزن دست پیدا کنند؛ ابتدا باید اصول اولیه کاهش وزن را بدانند. طبق گفته کالج پزشکی آمریکا، کاهش وزن زمانی اتفاق می افتد که سوزاندن کالری، بیش از مصرف کالری در طول دوره ای مداوم اتفاق بیوفتد.

در حالی که برخی افراد ممکن است از طریق تمرینات ورزشی سوزاندن کالری را رد بدن خود بالا ببرند؛ اما محدود کردن مصرف غذاهایی پر کالری و مصرف غذاهای کم کالری نیز از اصول تغذیه ای برای کاهش وزن است. به عنوان مثال برای از دست دادن حدود نیم کیلو وزن در هفته، باید ۳۵۰۰ کالری بیشتر از حد معمول در طول هفته بسوزانید.

مواد غذایی برای از دست دادن وزن

محدود کردن تعداد کالری مصرفی روزانه می تواند نقش مهمی در کاهش وزن بازی کند. میوه های تازه و سبزیجات به دلیل محتوای کم کالری برای کاهش وزن مفید هستند. علاوه بر این، این محصولات تازه حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند؛ که این امر اگرچه سبب کاهش وزن شما نمی شود، اما گرایش آن به کاهش هضم می تواند احساس سیری شما را بیشتر کند. بنابراین، غذاهای با فیبر زیاد ممکن است یک راه موثر برای جلوگیری از مصرف غذاهای با کالری بالا و جلوگیری از افزایش وزن بالقوه از طریق افزایش مصرف طولانی مدت باشند.

مصرف گریپ فروت

گریپ فروت همانند سایر میوه ها و سبزیجات، غذایی کم کالری است. در واقع، یک وعده از این میوه (حدود نیمی از یک گریپ فروت) حاوی تنها ۵۲ کالری است. همچنین با دارا بودن حدود ۲ گرم فیبر، گریپ فروت یک منبع غنی از فیبر رژیمی است؛ که تقریبا ۱۰ درصد از نیازهای روزانه افراد بزرگسال را تامین می کند.

گریپ فروت و کاهش وزن

اگرچه خوردن گریپ فروت سبب کاهش وزن تضمینی نمی شود؛ اما در صورت استفاده از آن هم یک غذای کم کالری مصرف کرده اید و هم مصرف غذاهای پر کالری را کاهش داده اید.

در یان زمینه جایگزین کردن کریپ فروت بعضی مواد غذایی پر کالری هنگام صبح و تهیه دسر با آن، می تواند توصیه خوبی برای شروع روز باشد.