طب طبیعی چیست؟

طب طبیعی و یا درمان طبیعت یک سیستم مراقبت های بهداشتی اولیه با هدف درمان علت از ریشه است. این روش برای درمان و شفا از ابزار های مختلف طبیعی استفاده می کند متخصصان طب طبیعی به پیشگیری قبل از درمان بیشتر توجه دارند. این سیستم یک سیستمی مجزا از علوم پزشکی است که بر روی مواردی چون حفظ و مراقبت بهداشتی، پیشگیری از بیماری ها و آموزش به بیمار تمرکز دارد.

در این رویکرد بهترین پاسخ ارگانیسم جمع آوری و به عنوان درمان انتخاب می شود. نقش پزشک در درمان طبیعی پس از آن که به درک درست از بیماری رسید، کمک به بیمار برای درمان از درون است.

اصول طب طبیعی

  • اولین اصل در طب طبیعی انتخاب موثرترین درمان با حداقل خطر برای بیمار است. پزشکان درمان طبیعی ترجیح می دهند از درمان های غیر تهاجمی که خطرات ناشی از عوارض جانبی مضر را به حداقل می رسانند، استفاده کنند.
  • در این علم قدرت شفا از طبیعت بسیار مد نظر است. متخصصان این طب معتقدند که طبیعت با قدرت خود از طریق مکانیسم های ترمیمی، در بدن و ذهن نفوذ کرده و سلامتی را به بدن باز می گردانند. پزشکان درمان طبیعی استفاده از این سیستم حمایتی را زمانی به کار می بندند که بتوانند روش های دیگر درمان مانند دارو را با استفاده از تکنیک های مختلف، با فرآیندهای طبیعی هماهنگ کنند.
طب طبیعی چیست؟
طب طبیعی
  • در این روش درمانی، ابتدا علل تشخیص داده می شود و سپس برای درمان از سرکوب علائم اجتناب شده و فقط به حذف آن ها مبادرت می ورزند. در این علم گفته می شود هر بیماری دارای یک علت زمینه ای است که اغلب ریشه در شیوه زندگی، رژیم غذایی یا عادات فردی دارد.
  • پزشکان به عنوان یک معلم به بیماران امیدهای منطقی را آموزش داده و آنها را تشویق به پذیرش مسئولیت می کنند.
  • پزشکان در این علم معتقدند که سلامت یا بیماری ناشی از تداخل پیچیده ای از عوامل جسمی، عاطفی، رژیم غذایی، ژنتیک، محیطی، شیوه زندگی و عوامل دیگر است. پزشکان درمان طبیعی درمان انسان را با در نظر گرفتن این عوامل انتخاب می کنند.
  • و آخرین اصل این شیوه درمانی می گوید: ارتقاء سلامت، بهترین پیشگیری است.