درمان گیاهی قانقاریا

قانقاریا نکروز بافتی یا مرگ بافت در بخش خاصی از بدن شما است. مرکز ملی بیوتکنولوژی اطلاعات اعلام می کند که قانقاریا زمانی ایجاد می شود که جریان خون به بخش خاصی از بدن شما دچار اختلال می شود، در اغلب موارد این بیماری به علت عفونت، آسیب یا مشکلات پزشکی مانند بیماری عروق خونی، HIV یا دیابت، رخ می دهد. درمان گیاهی قانقاریا ممکن است به کاهش مرگ بافت های بدن کمک کند؛ اما قبل از پیگیری روش های طبیعی، همیشه باید با پزشک خود درباره مسائل مربوط به مصرف گیاهان با هدف درمانی صحبت کنید.

قانقاریا یا گانگرن

طبق گفته متخصصان مایو کلینیک، قانقاریا معمولا در اندام ها شما، از جمله پا، دست و انگشتان شما رخ می دهد. با این حال ممکن است شما قانقاریا را در عضلات و اندام های داخلی نیز ببینید. این بیماری ممکن است با یک عفونت باکتریایی مرتبط باشد و یا ممکن است به علت یخ زدگی ایجاد شود. اگر دچار دیابت هستید، سیگاری هستید، الکل مصرف میکنید یا خونریزی عمومی دارید، خطر بیشتری برای ابتلا به گانگرن شما را تهدید می کند. تغذیه مناسب و شیوه زندگی سالم می تواند به پیشگیری از گانگرن کمک کند و یا موجب بهبودی شما شود.

درمان های گیاهی

گیاهان متعددی وجود دارد که ممکن است به طور موثری به درمان قانقاریا کمک کند. طبق گفته فیلیس بالچ، محقق حوزه تغذیه و نویسنده کتاب “Prescription for Nutritional Healing”، گیاه “کوله خاس” (با نام لاتین Butcher`s broom، نام‌های دیگر: جز، جیز (مازندران)، چُوشْت، چُشْت (تالش)، هس (آستارا)، پل، کُول، کولر، کول کیش، کُولْ‌خَس، کُوله خَس) به طور موثری گردش خون شما را بهبود می بخشد، همچنین سایر درمان های گیاهی مانند بروملین (کمپلکس استانداردی از پروتئازها که از ساقه آناناس استخراج می شود) و زردچوبه به کاهش تورم و التهاب کمک می کند. همچنین برگ زیتون اغلب برای کمک به مبارزه با عفونت استفاده می شود. سایر گیاهان مفید برای قانقاریا عبارتند از برگ بو، کاینن (نوعی فلفل قرمز و تند هندی)، اکیناشا یا سرخار گل، جینکو، گیاه خوک طلایی (یک گونه گیاه پایا و دارویی از سرده آلاله و تیره آلالگان) و مهر قرمز.

در نهایت مکمل های غیر گیاهی مانند کوآنزیم Q10 و اسیدهای چرب ضروری نیز می توانند مفید باشند.

گیاه اصلی درمان قانقاریا

کوله خاص، یک گیاه است که توسط پزشکان برای کمک به درمان قانقاریا تجویز شده است. مرکز سرطان Memorial Sloan-Kettering را یادآوری کرده است که گیاه کوله خاص، در درمان بسیاری از بیماری ها، از جمله مشکلات گردش خون، یبوست، هموروئید، التهاب، گرفتگی عضلات پا، لنفدوم و ورید واریسی مفید بوده است. کوله خاص بع لت توانایی اش در بهبود گردش خون، کاهش التهاب و درمان سندرم تونل کارپ، بیماری منیر، چاقی و ترومبوفلبیت شناخته شده است. کوله خاص یک بوته همیشه سبز است که در مناطق مختلف اروپا و آسیا رشد می کند.

هشدار درباره قانقاریا

قانقاریای ایجاد شده تنها با جراحی برای برداشتن بافت مشکل ساز، درمان می شود. قانقاریا یک مشکل جدی سلامتی است که می تواند منجر به قطع عضو های مختلف بدن شود. همچنین اگر قانقاریا به باکتری آلوده شود، می تواند به سرعت به سایر اندام شما گسترش یابد. در این حالت، اگر قانقاریا شما درمان نشده باشد، ممکن است کشنده باشد.

پس همیشه با پزشک خود در مورد روش های مناسب درمان برای قانقاریا صحبت کنید. یک متخصص مراقبت بهداشتی می تواند به شما بگوید که چه گیاهانی ممکن است برای وضعیت شما مفید باشد.