نحوه استفاده از آلوئه ورا در درمان دیابت

بیماری دیابت، که همان وجود قند یا گلوکز بیش از حد در خون می باشد، ناشی از عدم توانایی بدن برای تنظیم انسولین است. با توجه به گفته متخصصان وب سایت کلینیک مایو، داشتن دیابت خطر ابتلا به حمله قلبی یا سکته مغزی را دو برابر می کند و می تواند باعث آسیب عصبی، مشکلات گردش خون، کندی بهبود زخم، نابینایی و افزایش خطر ابتلا به عفونت شود. گیاه آلوئه ورا برای هزاران سال است که در درمان زخم ها و سوختگی ها استفاده شده است و برخی شواهد نشان می دهد که می تواند سطح قند خون را نیز کاهش دهد. اگر شما علاقه مند به تلاش برای کاهش علایم دیابت خود هستید، پزشک می تواند به شما بگوید که که آیا شما فرد مناسبی برای استفاده از آلوئه ورا در درمان دیابت هستید یا خیر.

برای آشنایی با نحوه و روش استفاده از آلوئه ورا در درمان دیابت می توانید این مطلب مجله پیام سلامت را تا انتها بخوانید.

استفاده از آلوئه ورا در درمان دیابت

مرحله ۱

یک قاشق غذاخوری آب آلوئه را دو بار در روز برای کمک به تنظیم جریان انسولین و کاهش سطح قند خون به طور طبیعی مصرف کنید. بر طبق گزارش وب سایت Herb Companion، یک مطالعه بالینی در سال ۱۹۹۵ نشان داد که ۳۹ بیمار دیابتی که این دوز از آب آلوئه ورا را به مدت دو هفته مصرف کردند، کاهش چشم گیری در قند خون داشتند.

مرحله ۲

یک قاشق غذاخوری آب آلوئه را دو بار در روز برای کمک به باز شدن عروق خونی تنگ شده و تسریع تحویل اکسیژن و مواد مغذی به جریان خون و مبارزه با بیماری عروقی که می تواند همراه با دیابت باشد، استفاده کنید. بر طبق نظر کارشناسان وب سایت the Common Sense Health ، مانوز در آلوئه ورا عروق خونی را باز کرده و جریان خون را آزاد می کند.

مرحله ۳

۳۰ میلی لیتر آب آلوئه ورا را دو بار در روز برای محافظت از قلب خود مصرف کنید. آب آلوئه ورا حاوی گلوکومنان است که باعث افزایش سطح تری گلیسیرید خون و یا چربی می شود. تری گلیسیرید اضافی با شروع بیماری عروق کرونر ارتباط دارد. طبق اطلاعات موجود در وب سایت حقایقی مربوط به دیابت، نتایج مطالعات بانکوک در سال ۱۹۹۶ نشان داد که بیماران مبتلا به قند خون ناشتا، پس از مصرف این دوز از آب آلوئه ورا به مدت شش هفته، ۴۴ درصد کاهش تری گلیسیرید داشتند.

مرحله ۴

برای کاهش التهاب و تحریک، ژل خالص آلوئه ورا را به کورک دیابتی بمالید. طبق گزارش محققان مرکز پزشکی مریلند، یک مطالعه نشان داد که آلوئه ورا نسبت به کرم هیدروکورتیزون ۱ درصد، اثرات ضد التهابی برتری نشان می دهد.

مرحله ۵

ژل خالص آلوئه ورا را به بریدگی ها و زخم های کوچک بمالید تا آن ها را تسکین دهند و بهبود بخشد. با توجه به گزارش های وب سایت کلینیک مایو، ژل آلوئه ورا ممکن است درمان زخم را بهبود بخشد. علاوه بر این، خواص ضد میکروبی آلوئه ورا حتی ممکن است شانس عفونت را که بیماران دیابتی مستعد آن هستند، کاهش دهد.

وسایل مورد نیاز

  • آب آلوئه ورا که در فروشگاه های بهداشتی موجود است
  • ژل خالص آلوئه ورا

هشدارها

اگر دچار دیابت هستید، فقط تحت نظارت مستقیم یک پزشک از آلوئه ورا استفاده کنید. با توجه به نظر متخصصان وب سایت موسسه ملی بهداشت، به دلیل احتمال کاهش قند خون توسط آلوئه ورا ممکن است نیازمند نظارت بر سطح سرمی و تنظیمات ممکن برای داروهای باشید. با توجه به گفته متخصصان این وب سایت، آلوئه ورا همچنین می تواند میزان پتاسیم در بدن شما را کاهش دهد. اگر در حال حاضر دیورتیک مصرف می کنید برای جلوگیری از کاهش پتاسیم، از آلوئه ورا استفاده نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد عوارض جانبی آلوئه ورا، می توانید به سیار مطالب این وب سایت رجوع کنید.