الکل برای افرادی که دارای باطری قلب

هرکسی دارای یک ضربان ساز طبیعی است؛ که سیگنالی را در طول عضله قلب ایجاد می کند و این سیگنال سرعت تپش قلب را بسته به نوع فعالیتی که بدن در حال انجام آن است سریع و یا کند می کند. گاهی اوقات، این سیگنال های طبیعی در بدن ناپدید می شوند و راهکار توصیه شده برای حل مشکل نصب یک ضربان ساز یا به اصطلاح عامه باطری مصنوعی قلب است. بعد از عمل جراحی نصب باطری قلب می توانید یک زندگی طولانی و سازنده را ادامه دهید. تغییرات رفتاری مورد نیاز پس از جراحی بیشتر به مشکل اساسی موجود در قلب بستگی دارد تا به حضور خود ضربان ساز. نتیجه، مصرف الکل برای افرادی که دارای باطری قلب هستند، می تواند مشکلاتی را به دلیل بیماری قلبی، ایجاد کند.

آپنه خواب

بر طبق یک مطالعه که در سال ۲۰۰۷ توسط دکتر پاتریک لووی در دانشگاه گرنوبل در فرانسه انجام شد؛ دو نفر از سه نفر که طی جراحی ضربان ساز قلب را دریافت می کنند، از آپنه خواب رنج می برند. آپنه خواب نیز به افزایش خطر ابتلا به سکته مغزی و حمله قلبی مرتبط است. بنابراین وجود این اختلال خواب می تواند یک عامل پیچیده برای افرادی که دارای دستگاه های ضربان ساز مصنوعی هستند، باشد. اثرات مصرف الکل در این افراد می تواند شدت بخشیدن به آپنه انسدادی خواب باشد؛ که منجر به طولانی شدن انسداد و تعداد دفعات حمله بیشتر در طول شب می شود. بنابراین بیماران دارای ضربان ساز قلب باید قبل از مصرف الکل، حتی در حالت اعتدال، یک تجزیه و تحلیل از وضعیت و کیفیت خواب خود داشته باشند.

تعاملات دارویی

مجموعه ای گسترده از داروهای تجویز شده برای بیماری های قلبی مختلف وجود دارد، بنابراین هر دارنده ضربان ساز قلب که اصرار به مصرف الکل دارد، باید به طور خاص درباره احتمال بروز اختلال در مصرف دارو با الکل نزد پزشک خود مشورت کند. برخی از احتمالات شامل نیتروگلیسیرین، رزرپین و پروپرانولول هستند. مصرف الکل در حد تعادل می تواند اثر درمانی این دارو و دیگر داروهای معمول قلب را کاهش دهد؛ و مصرف مزمن الکل باعث افزایش فشار خون و در عین حال باعث کاهش اثر داروهای کاهش فشار خون می شود.

سوء مصرف الکل

به گفته انجمن قلب آمریکا، مصرف بیش از حد الکل منجر به افزایش سطح تری گلیسیرید یا ذخیره چربی در خون و همچنین افزایش فشار خون می شود. سوء مصرف الکل همچنین به افزایش شیوع کاردیومیوپاتی، آریتمی قلبی و قاعدگی ناگهانی ارتباط دارد. با توجه به این عوامل خطر، مصرف الکل در بیماران مبتلا به اختلالات ایمنی مصنوعی باید با دقت تعدیل شود.