رپورتاژ آگهی


ایمپلنت دندان یک راه حل دائمی برای بیمارانی است که دندان های از دست رفته دارند. ایمپلنت ها مانند ریشه دندان مصنوعی عمل می کنند و در استخوان فک قرار می گیرند. با ورود فناوری های دیجیتال و سه بعدی، درمان ایمپلنت نیز پیشرفت کرده و ایمپلنت های دیجیتال در حال انجام هستند. در این مقاله به بررسی آن و پاسخ به سوال ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد ؟ می پردازیم.

ایمپلنت دیجیتال

هنگامی که ایمپلنت بهبود یافت، از یک اباتمنت یا قطعه اتصال استفاده می شود و یک تاج روی آن نصب می شود. امروزه با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا روش ایمپلنت دیجیتال دندان جایگزین روش های مرسوم قدیمی شده اند. در بخش های بعدی از این مقاله به بررسی کامل این تکنولوژی روز دنیا خواهیم پرداخت.

فرآیند انجام ایمپلنت های دیجیتال دندان

جراحی ایمپلنت دیجیتال دندان از فناوری کامپیوتری سه بعدی برای بررسی وضعیت استخوان در فک و موقعیت عصب شما استفاده می کند. این فناوری جدید به پزشکان اجازه می دهد تا برای جراحی ایمپلنت شما با ایجاد کوچکترین برش ها برنامه ریزی کنند. این گزینه به کاهش درد کمک می کند و روند بهبودی را آسان تر می کند.

در طول جراحی ایمپلنت دیجیتال چه انتظاری داریم؟

در طول پروسه ایمپلنت شما از راهنما استفاده می کنیم که دقیقاً روی دندان شما نصب می شود تا از استخوان و اعصاب اطراف محافظت کند. سپس پزشکان ما می توانند برش های کوچکی را تنها در جایی که برای قرار دادن ایمپلنت های دندانی شما لازم است ایجاد کنند.

این باعث کاهش درد و زمان بهبودی می شود و نیازی به بخیه نیست. از دیگر مزایای آن می توان به حداقل خونریزی و تورم بعد از عمل اشاره کرد. جراحی کاشت سنتی شامل برش در تمام طول لثه است و جراحی دیجیتال نیازی به برش های بزرگ ندارد.

مدت زمان انجام ایمپلنت دیجیتال

در پاسخ به این سوال که ایمپلنت دیجیتال چقدر طول می کشد، باید گفت که این زمان بستگی به زمان کاشت ایمپلنت دندان دارد. هنگامی که ایمپلنت های دندانی در فک قرار می گیرند، سهولت قرار دادن یا درجه سختی آن تعیین می کند که جراحی شما چقدر طول می کشد. اگر همزمان با کشیدن دندان، ایمپلنت‌های دندانی تکیه‌گاه‌هایی که تاج را در جای خود نگه می‌دارند داشته باشید، ممکن است روند جراحی بیشتر طول بکشد زیرا نه تنها دندان‌ها باید به طور کامل برداشته شوند، بلکه فیکسچرها نیز باید به درستی درجای خود قرار داده شوند.

ایمپلنت دیجیتال چقدر طول می کشد ؟

به طور کلی ایمپلنت های دندانی برای جوش خوردن به استخوان فک به یک دوره نقاهت نیاز دارند و ایمپلنت های معمولی در حدود 6 ماه به طول می انجامد و به کمک ایمپلنت های فوری این طول عمر به کمتر از 1 ماه می رسد. ایمپلنت های دیجیتال به علت دقت بالا مدت زمان کمتری به نسبت ایمپلنت معمولی دارند اما با ایمپلنت های فوری تفاوت دارند.

ایمپلنت دیجیتال چقدر طول می کشد ؟

مزایای جراحی ایمپلنت دندان دیجیتال چیست؟

برخی از مزایای جراحی ایمپلنت دیجیتال به شرح زیر است:

  • با استفاده از ایمپلنت دیجیتال می توان از برش های زیاد لثه هنگام جراحی جلوگیری کرد.
  • ایمپلنت‌های دیجیتال دندان می‌توانند با جلوگیری از ایجاد فشار که می‌تواند باعث جابجایی دندان‌ها شود، به نگه داشتن سایر دندان‌ها در محل مناسب‌شان کمک کند.
  • برخلاف پروتزهای معمولی، ایمپلنت های دیجیتال دندان هنگام خنده، عطسه، جویدن یا سرفه نمی افتند.
  • از آنجایی که این روش بدون برش یا بخیه انجام می شود، اختلال کمتری در بافت لثه ظریف ایجاد می شود. در نتیجه، عملیات زمان کمتری می برد.
  • روش کاشت دندان دیجیتال از درد کمتری برخوردار است و بیمار حین جراحی احساس بهتری دارد.

تفاوت ها بین ایمپلنت دیجیتال و معمولی

روش با تهاجم کمتر

از آنجایی که ایمپلنت‌های دندان دیجیتال تهاجم کمتری نسبت به ایمپلنت‌های سنتی دارند، معمولاً برای کاشت آن‌ها به جراحی کمتری نیاز است. این ممکن است منجر به زمان بهبودی سریعتر و ساده تر شود. علاوه بر این، از آنجایی که ایمپلنت‌های دندانی دیجیتال تهاجم کمتری دارند، دندان‌های اطراف آن‌ها اغلب آسیب زیادی نمی‌بینند.

بهبودی سریعتر

ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت های سنتی متفاوت است زیرا زمان جراحی و بهبودی به طور قابل توجهی کوتاه تر است. تنها در چند ساعت می توانید با ایمپلنت های دیجیتال کلینیک را ترک کنید. به‌علاوه، باید پیش‌بینی کنید که طی چند هفته فواید آن را ببینید. ایمپلنت های دیجیتال همچنین خطر مشکلات یا عفونت ها را کاهش می دهند و به شما این امکان را می دهند که زودتر فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

دقت و درستی در عمل

دقت عالی ایمپلنت های دندانی دیجیتال یکی از تمایزات کلیدی بین آنها و ایمپلنت های سنتی است. در هنگام استفاده از ایمپلنت های معمولی مشکلات بیشتری ایجاد کند. با این حال، با ایمپلنت های دیجیتال، جراح ممکن است این روش را با استفاده از تصویربرداری سه بعدی ترتیب دهد که منجر به قرار دادن دقیق تر و بهتر ایمپلنت دندان می شود. این باعث می شود که روند بهبودی سریعتر و آسانتر انجام شود.

مقرون به صرفه

ایمپلنت های دندانی که با استفاده از فناوری دیجیتال ساخته می شوند، نسبت به ایمپلنت های معمولی هزینه کمتری دارند. در واقع، شما ممکن است با تهاجمی کمتر و روند بهبودی سریعتر در دراز مدت، در زمان و هزینه صرفه جویی کنید. در این شرایط ایمپلنت های دندانی قیمت مناسب تری خواهند داشت.

دفعات کمتر ملاقات های دندانپزشکی

ایمپلنت های دیجیتال با ایمپلنت های سنتی متفاوت هستند زیرا نیاز به بازدید منظم دندانپزشکی کمتری دارند. ایمپلنت های معمولی به جلسات دندانپزشکی بیشتری نیاز دارند که منجر به جراحی بیشتر و دوره نقاهت طولانی تر می شود. قوس کامل دندانی را می‌توان با ایمپلنت‌های دیجیتال در طی یک عمل وارد کرد. این منجر به بازدیدهای کمتر، ناراحتی کمتر و روزهای مرخصی کمتری می شود.

افراد واجد شرایط ایمپلنت دیجیتال

کاندیدای ایمپلنت دیجیتال کسانی هستند که می توانند تحت ایمپلنت معمولی نیز قرار بگیرند و معیارهای لازم را داشته باشند. در واقع، پیش نیازها و الزامات برای افراد واجد شرایط برای کاشت ایمپلنت معمولی و دیجیتال یکسان است.

افراد واجد شرایط ایمپلنت دیجیتال

اگر بخواهیم این پیش نیازها و الزامات را فهرست کنیم، مستلزم داشتن موارد زیر است:

  • کاندیدهای ایمپلنت دیجیتال باید به اندازه کافی استخوان سالم برای کاشت و پیوند استخوان داشته باشند. البته، نیاز به پیوند استخوان توسط دندانپزشک شما تعیین می شود و حتی ممکن است نیازی به آن نداشته باشید.
  • ایمپلنت های دیجیتال نیز گزینه ای برای کسانی است که به مراقبت خاصی برای لثه نیاز ندارند و لثه ها و دهان سالمی دارند.
  • وضعیت فیزیکی شما در زمان انجام عمل ایمپلنت دیجیتال مهم ترین عامل است. اگر دیابت یا بیماری خاص دیگری دارید، ابتدا باید قبل از انجام جراحی ایمپلنت دیجیتال، شرایط خود را زیر نظر یک پزشک حرفه ای مدیریت کنید.
  • سیگاری ها باید چند هفته قبل از انجام این روش سیگار را ترک کنند و در صورت تمایل به کاشت ایمپلنت دیجیتال باید از مصرف هر گونه محصولات تنباکو تا چند هفته بعد از عمل خودداری کنند.

کلام آخر

به طور کلی در این مقاله به موارد گسترده در مورد ایمپلنت دیجیتال پرداختیم. با تکیه بر تکنولوژی روز دنیا و بهره گیری از دانش دندانپزشکان نگرانی های لازم برای دندان های از دست رفته برای کسانی که به این مشکل مبتلا هستند کاملا رفع شده است. علم دندانپزشکی هر روز در حال ارتقاء کیفیت خدمات ارائه شده به افرادی است که مشکل های دندانی دارند. ایمپلنت دیجیتال نیز یکی از این خدمات روز دنیا محسوب می شود که فرآیند انجام این عمل را برای کسانی که نگرانی برای انجام این عمل را داشتند رفع کرده است. با انجام ایمپلنت دیجیتال فرآیند عمل بسیار راحت و کم درد تر و دوره نقاهت بعد از انجام عمل بسیار سریع تر انجام می گیرد.

شاید بخواهید بخوانید :