چند راه درمان زود انزالی

درمان زود انزالی موضوع این مطلب مجله پیام سلامت است. زود انزالی یا انزال زودرس (Premature Ejaculation) به حالتی در رابطه جنسی گفته می شود که مرد قبل از به ارگاسم رسیدن زن و خیلی زودتر از حد معمول دچار انزال شده و رابطه جنسی پایان می یابد. با ما باشید تا چند راه درمان این مشکل را برای شما بازگو کنیم.

این مطلب را نیز بخوانید: همه چیز درباره رابطه جنسی

پیش از هرچیز باید بگوییم که درمان زود انزالی راه حل جادویی خاصی که فورا اثر کند ندارد. علت این موضوع هم ناشناخته بودن و متعدد بودن شرایطی است که منجر به زود انزالی می شود. از این رو با توجه به وضعیت فرد پزشک ممکن است راه حل های مختلفی را پیشنهاد کند. که در راس همه آن ها داشتن زندگی جنسی سالم قرار دارد.

با این وجود در ادامه این مطلب ۴ راه حل مفید در درمان زود انزالی را با شما در میان می گذاریم.

تمرین فشار برای درمان زود انزالی

یکی از روش های فیزیکی برای درمان زود انزالی روش فشار است. در این روش و در هنگام رابطه جنسی مرد باید با نزدیک شدن به لحظه انزال، نوک آلت تناسلی را کمی بفشارد (به زبان ساده تر نیشگون بگیرد). این حالت کمی ایجاد ناراحتی می کند اما همین احساس ناراحتی و درد خفیف، انزال فرد را به تاخیر می اندازد. این روشی است که دکتر ایروین گلدشتاین مدیر بخش جنسی سن دیگو و سردبیر مجله پزشکی جنسی، مطرح می کند.

البته همه پزشکان اورولوژی با این روش موافق نیستند. مثلا دکتر ایرا شارلیپ این روش را توصیه نمی کند. او که سخنگوی انجمن اورولوژی امریکا است و استاد بالینی اورولوژی در دانشگاه کالیفرنیا است؛ این روش را به دلیل ایجاد درد خفیف و از طرفی نامناسب بودن موقعیت انجام دادن ان کار نمی داند.

به هر حال این موضوع تا حدود زیادی تجربی است و با آزمودن می توانید بسنجید که این روش برای شما موثر است یا خیر.

تمرین انحراف ذهن برای درمان زود انزالی

این روش هم موافقان و مخالفان بسیاری دارد. فراموش نکنید که مخالفان این روش ها تنها در مفید بودن آن ها دچار تردید هستند. و درباره مضرات آن چیزی نگفته اند.

در این روش شما باید در هنگام رابطه جنسی ذهن خود را با موضوعات دیگری که ارتباطی با رابطه جنسی و شریک جنسی شما ندارد؛ مشغول کنید. مثلا افرادی با فکر کردن به مسائل ریاضی و تصور کردن یک بازی فوتبال، ذهن خود را درگیر می کنند. حتما می دانید بخشی از مسیر انجام انزال، از طریق ذهن و به فرمان مغز است. با این روش شما می توانید مغز خود را فریب داده تا فرمان انزال را دیرتر صادر کند. در این زمینه مطالعه مقاله درمان زود انزالی با ورزش کگل را نیز پیشنهاد می کنیم.

کرم های بی حس کننده برای درمان زود انزالی

در تمرین انحراف ذهن اشاره کردیم که انزال ناشی از تحریک دوگانه ذهنی و تماسی است. در بخش انحراف ذهن فرد با کاهش تحریک ذهنی سعی در جلوگیری از زود انزالی دارد؛ اما در استفاده از کرم های بی حس کننده فرد با کاهش احساس و تحریک تماسی، موفق به درمان زود انزالی می شود.

کرم های بی حس کننده معمولا شامل ترکیبی از لیدوکائین (ماده بی حس کننده) و یا ماده ای مشابه، هستند که در کنرا ماده ای روان کننده ترجبی جنسی طولانی تری را برای شما به ارمغان می آورند.

فراموش نکنید که هنگام استفاده از این روش حتما از کاندوم استفاده کنید و یا قبل از شروع رابطه جنسی آلت تناسلی خود را به خوبی بشویید. چراکه ماده بی حس کننده نباید به واژن زن برخورد داشته باشد. در غیر این صورت واژن زن نیز بی حس شده و از رابطه جنسی لذتی نخواهد برد.

داروهای درمان زود انزالی

مشاهده شده است که بعضی داروهای خوراکی که جهت درمان بیماری های دیگری طراحی شده اند؛ در درمان زود انزالی نیز موثر هستند. از جمله این داروها باید به مهارکننده های انتخابی سرتونین (SSRI) که جهت درمان افسردگی کاربرد دارد، اشاره کرد. برخی از مردان این دارو را قبل از رابطه جنسی مصرف می کنند که خیلی نمی تواند موثر باشد. اما استفاده زا آن به صورت دوره ای و تحت نظر پزشک نتایج قابل اعتنایی خواهد داشت.

هرچند این روش نیز ممکن است مزایا و معایب خاص خود را داشته باشد؛ ولی در مواردی که روش های دیگر کارایی ندارد می تواند انتخاب بیمار باشد. از عوارض جانبی این روش دشواری در انزال است که برای درصد کمی از صمرف کنندگان رخ می دهد.

ترامادول نیز داروی دیگری است که به عنوان مسکن معروف است؛ اما در به تاخییر انداختن انزال نیز موثر است. این دارو به شکل قرص و قبل از رابطه جنسی قابل استفاده است. البته پزشکان زیادی افراد را در استفاده از این دارو منع می کنند. چراکه عوارض جانبی احتمالی زیادی از جمله سردرد، تهوع، استفراغ، خشکی دهان، لرز و سوء هاضمه، را به هرماه دارد. عارضه بدتر ترامادول نیز اعتیاد آور بودن آن است.

در نهایت در زمینه دارو درمانی برای درمان زود انزالی مشورت با پزشک اورولوژی مهمترین نکته است.