معرفی میوه های کم قند

نظارت بر روی میزان مصرف قندتان یک ایده خوب است. اما برای پیاده سازی این ایده باید بدانید که هر ماده غذایی چقدر قند دارد. برای افراد دیابتی، اطلاغ از میوه های کم قند می تواند تاثیر کمتری بر روی میزان قند خون داشته باشد.

در حالی که همه میوه ها حاوی مقدار زیادی مواد مغذی هستند، اما برخی از انواع آن قند بیشتری نسبت به میوه های دیگر دارند. شناسایی میوه های کم قند به شما کمک می کند تا با مصرف قند کمتری میلتان را به چیزهای شیرین برطرف کنید.

میوه های کم قند

لیمو

همه ما می داین مه لیمو دارای ویتامین C زیادی است. این میوه قند کمی نیز دارد. فقط یک گرم قند در یک عدد لیمو وجود دارد. علاوه بر این، اضافه کردن آبلیمو به آب موجب کاهش اشتها می شود.

تمشک

فقط پنج گرم یا کمی بیشتر از یک قاشق چای خوری قند در هر فنجان از این میوه وجود دارد. تمشک مقدار زیادی فیبر دارد و باعث می شود که بیشتر سیر بمانید.

توت فرنگی

توت فرنگی به طرز شگفت آوری کم قند است. زیرا در ظاهر شیرین و خوشمزه می باشد. یک فنجان توت فرنگی خام حدود هفت گرم شکر و بیش از ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

توت سیاه

فقط هفت گرم قند در هر فنجان توت سیاه وجود دارد. این توت رنگی، دارای آنتی اکسیدان ها و همچنین فیبر زیادی است.

کیوی

این میوه سبز، به لحاظ فنی نوعی توت است اما غنی از ویتامین C و کم قند می باشد. فقط شش گرم قند در هر کیوی وجود داد. شما می توانید کیوی را در تمام طول سال در فروشگاه های مواد غذایی پیدا کنید.

گریپ فروت

گریپ فروت یکی دیگر از مرکباتی است که قند کمی دارد. مصرف این ماده به عنوان صبحانه عالی است. تنها ۹ گرم قند در نیمی از یک گریپ فروت متوسط وجود دارد.

آووکادو

آوکادو در واقع به طور طبیعی قند کمی دارد. یک آووکادو کامل تنها یک گرم قند دارد. چربی های سالم بسیاری در آووکادو وجود دارد که به شما کمک می کند تا نشاط بیشتری داشته باشید.

معرفی میوه های کم قند
معرفی میوه های کم قند

هندوانه

هندوانه ها میوه ای تابستانی است اما آنقدر که به نظر می رسد قند ندارد. یک فنجان هندوانه آبدار زیر ۱۰ گرم قند دارد. پاداش خوردن هندوانه این است که منبع خوبی از آهن می باشد.

طالبی

طالبی رنگ نارنجی خود را مدیون ویتامین A است. یک فنجان از این میوه خوشمزه حاوی کمتر از ۱۳ گرم قند است. قند این میوه ممکن است کمی بالاتر از سایر میوه ها باشد، اما در نظر داشته باشید که ۱۲ اونس نوشابه تقریبا ۴۰ گرم قند و ارزش غذایی بسیار کمی دارد.

پرتقال

مصرف پرتقال یکی دیگر از راه های عالی برای لذت بردن از یک میان وعده شیرین بدون کالری و قند است. این در حالی است که ویتامین C بدن را نیز افزایش می دهد. یک عدد پرتقال معمولی حدود ۱۲ گرم قند و کمتر از ۷۰ کالری دارد.

هلو

هلو نیز میوه ای فوق العاده شیرین است اما  کمتر از ۱۳ گرم قند در یک هلو یافت می شود. به همین دلیل هلو یکی از میوه های کم قند محسوب می شود.