ویدئوی بازکردن رگ ها با بالون یا آنژوپلاستی

[arve url=”http://video.payamesalamat.com/Balloon-angioplasty-short-segment.mp4″ title=”ویدئوی بازکردن رگ ها با بالون یا آنژوپلاستی” description=”آنژوپلاستی به زبان ساده روشی فیزیکی برای بازکردن رگ های مسدود شده ناشی از تصلب شرایین است.” mp4=”http://video.payamesalamat.com/Balloon-angioplasty-short-segment.mp4″/]

در این ویدئوی جالب با روش آنژوپلاستی که برای بازکردن رگ هاست آشنا می شوید.

آنژوپلاستی چیست؟

آنژوپلاستی به زبان ساده روشی فیزیکی برای بازکردن رگ های مسدود شده ناشی از تصلب شرایین است. در صورتی که گرفتگی شدید نباشد، به طور معمول با چند بار عبور بالن از رگ مورد نظر، مسیر عبور باز می شود. اما در شرایط وخیم تر گاهی نیاز به گذاشتن ابزارهایی برای نگه داشتن شرایط باز رگ هستند. این ابزار را در اصطلاح پزشکی استنت (Stent) می گویند. استنت یک لوله سیمی و توری است. و مانند یک ستون از دوباره بسته شدن رگ در آن قسمت جلوگیری می کند.
به طور دقیق تر آنژوپلاستی نوعی مداخله زیر پوستی در عروق کرونر بدن بیمار است. در این روش یک بالن کوچک را در محل گرفتی رگ قرار داده و با بادکردن آن به باز کردن رگ و رفع گرفتی کمک می کنند. فراموش نکنید عمل آنزوپلاستی فقط در سرخ رگ ها انجام می شود. و روشی با کمترین تهاجم و مزایای بسیار است. هرچند این روش نیز مانند هر روش دیگری خطراتی را برای بیمار محتمل می داند. از جمله خونریزی محل ورود به سرخ رگ و همینطور احتمال گرفتگی دوباره رگ در محل بالن زده شده.
آنژوپلاستی عملی کوتاه است و در کمتر از ۳۰ دقیقه انجام می شود. اما با احتساب زمان مورد نیاز برای ریکاوری و مراقبت های پس از عمل، زمانی حدود ۵ تا ۹ ساعت برای بازگشت بیمار به حالت طبیعی مورد نیاز است. در منابعی هم پیشنهاد شده است که برای این بیماری بیش از یک روز وقت بگذارید و یک شب را در بیمارستان و تحت نظر پزشک بمانید.

اگر می خواهید مقاله ای با جزئیات بیشتر درباره این روش بخوانید پیشنهاد می کنیم مقاله “آنژوپلاستی عروق با بالن و استنت” را در مجله پیام سلامت مطالعه کنید.