ویدئوی معرفی بیماری تصلب شرایین

[arve url=”http://video.payamesalamat.com/Atherosclerosis.mp4″ title=”معرفی ویدئویی بیماری تصلب شرایین” description=”به زبان ساده در تصلب شرایین، لایه داخلی رگ ها سفت و زمخت شده، موجب انعطاف پذیری کمتر رگ ها و همینطور تنگ شدن آن ها می شود. و در نهایت در صورت عبور یک لخته خون، می تواند منجر به بسته شدن کامل رگ شود.” mp4=”http://video.payamesalamat.com/Atherosclerosis.mp4″/]

در این ویدئو به صورت تصویری می توانید با بیماری تصلب شرایین آشنا شوید.

تصلب شرایین چیست؟

در حالت طبیعی رگ های خونی، دارای جداره داخلی صاف و نرم هستند. و این صافی اجازه می دهد که خون در رگ ها به راحتی و آزادانه جریان پیدا کند.
اما با مصرف مواد مضر برای بدن، از جمله چربی و کلسترول های بد. به صورتی تدریجی موادی به سطح داخلی رگ ها می چسبند. به این مواد پلاک می گویند. پلاتک ها در سطح خارجی داخلی رگ ها تشکیل لایه ای سفت و زمخت را می دهد.
به زبان ساده در تصلب شرایین، لایه داخلی رگ ها سفت و زمخت شده، موجب انعطاف پذیری کمتر رگ ها و همینطور تنگ شدن آن ها می شود. و در نهایت در صورت عبور یک لخته خون، می تواند منجر به بسته شدن کامل رگ شود.
حتما می دانید که تنگ شدن رگ ها ارتباط مستقیمی با بیماری های قلبی و عروقی و انواع سکته های قلبی و مغزی دارد.
فراموش نکنید که تصلب شرایین یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در بزرگسالان و بخصوص در کشورهای پیشرفته و دارای استرس بالا است. داشتن برنامه غذایی درست و کاهش استرس می تواند در جلوگیری از ابتلا به این بیماری بسیار موثر باشد. از سویی به تازگی کشفت شده که داروهای بدن سازی و داروهای گیاهی لاغر کننده و ضد اشتها نیز می توانند در بروز بیماری هیا قلبی و مرگ های ناگهانی ناشی از سکته قلبی، نقش موثری داشته باشند.