چند نکته مهم برای افزایش سوخت و ساز بدن

سوخت و ساز بدن هر کس متفاوت است، اما شما می توانید سرعت آن را بالا برده و یا حداقل روند آن را نسبت به رژیم غذایی که می گیرید منطقی کنید. محققان و متخصصان تغذیه معتقدند که روش هایی برای افزایش سرعت سوخت و ساز بدن وجود دارد. در ادامه می توانید چند نکته مهم برای افزایش سوخت و ساز بدن را ببینید.

افزایش سوخت و ساز بدن

  • اولین قدم این است که مطمئن باشید هر آنچه که بدن شما برای سوخت و ساز به آن نیاز دارد را در رژیم غذایی خود گنجانده اید. در واقع شما هرگز نباید بدن خود را کاملا از خوردن چیزی محروم کنید.
  • قند و غلات به عنوان اصلی ترین علت مقاومت بدن به انسولین و لپتین است که می تواند از گسترده شدن سطح گرسنگی به وجود آید. خوردن غلات و قند را در رژیم غذایی خود کم کنید علی الخصوص زمانی که گرسنه هستید. مواد قندی علاوه بر مقاومت به انسولین می تواند سایر بیماری های نهفته را نیز تشدید کند.
چند نکته مهم برای افزایش سوخت و ساز بدن
افزایش سوخت و ساز بدن
  • به گرسنگی خود گوش دهید. یعنی زمانی که احساس گرسنگی کردید از یک میان وعده کم کالری اما پر حجم استفاده کنید.
  • پیاده سازی یک رژیم ورزش خوب که شامل تمرینات قدرتی برای ساخت عضله باشد (برای هر نیم کیلو ماهیچه ای که دارید، در زمان انجام تمرینات قدرتی، بدن شما بین ۵۰-۷۰ کالری بیشتر در روز می سوزاند).
  • استفاده از رسانه های سالم برای کاهش استرس و احساسات منفی. برای برخی از افراد منع شدن از خوردن غذا می تواند یک تاثیر منفی روحی و عاطفی باشد به همین خاطر این افراد باید تحت حمایت عاطفی از طرف خانواده و یا پزشک باشند. مدیتیشن، نماز خواندن، یادداشتهای روزانه و حتی ورزش می تواند به عنوان یک رسانه مثبت برای کاهش استرس باشند.

در این نکات هدف این است که شما یک رابطه سالم با غذا داشته، که هم شما را راضی کند و هم بتواند به کاهش وزن منتهی شود.