برای اینکه در درمان دندان ها به منظور اصلاح طرح لبخند، نتیجه مثبتی حاصل شود بایستی از بین برندهای مختلف کامپوزیت دندان، بهترین برند را انتخاب کنید. اما آیا شما می دانید کدام برند را می توان به عنوان بهترین انتخاب کرد؟ برای این منظور تنها آشنایی با نام برندها کافی نیست و باید بررسی های دقیق تری به عمل آید.

در این مقاله سعی خواهد شد تا در مورد بهترین برندهای کامپوزیت دندان موجود در بازار مطالب ارزشمندی ارائه شود. پس مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟

برندهای مختلف کامپوزیت دندان

عوامل مهم و مختلفی در کنار یکدیگر موجب می شوند تا یک برند، به عنوان بهترین برند کامپوزیت دندان معرفی گردد. اطلاع از این فاکتورها قبل از انجام کامپوزیت و در مرحله انتخاب برند می تواند در کیفیت نهایی و زیبایی هر چه بیشتر دندان ها تاثیرگذار باشد. برندهای مختلف، جنس های منحصر به فردی دارند که بر همین اساس محصول نهایی به لحاظ مقاومت، طول عمر، تطبیق با دندان های دیگر، زیبایی، رنگ پذیری، شفافیت، پولیش پذیری و درخشندگی متفاوت خواهد بود.

در حوزه تولید کامپوزیت، برندهای مختلفی فعالیت می کنند که از کشورهای متفاوتی هستند و بر اساس ویژگی ها، تولیداتشان تقسیم بندی می شود.

بهترین برند کامپوزیت دندان چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه برندی را بتوان به عنوان بهترین انتخاب کرد، باید ویژگی ها و خصوصیات خاصی برای آن تعریف کنیم. این ویژگی ها عبارتند از:

  • شکل پذیری آسانی داشته و کار با آن راحت باشد.

از نظر دندانپزشکان کامپوزیتی بهترین است که کار با آن راحت باشد و بتواند شکل خود را حفظ کند. به عبارتی غلظت مواد کامپوزیت باید به اندازه ای باشد که نه تنها حالت آبکی نداشته باشد؛ بلکه زیاد هم چسبناک نباشد زیرا حین کار به ابزارها چسبیده و کار را دشوار خواهد کرد.

  • ارائه رنگ بندی های متفاوت، مطابق با راهنمای رنگ

راهنمای رنگ کامپوزیت باید دقیق باشد تا بتوان رنگی متناسب با رنگ دندان های بیمار انتخاب کرد. در حقیقت رنگی که به هنگام درست کردن مواد حاصل می شود باید کاملا مطابق با رنگ راهنما باشد.

  • دارای شفافیت بالا و طیف کامل رنگ باشد.

در بیشتر برندهای کامپوزیت موجود در بازار، 12 رنگ متفاوت برای عاج و مینا وجود دارد. با افزایش دامنه رنگی کامپوزیت ها مسلما در انتخاب رنگ مناسب، حق انتخاب بیشتری خواهید داشت. البته دندانپزشک می تواند با انجام لایه به لایه کامپوزیت، دقت بیشتری به خرج دهد تا نتیجه بهتری حاصل گردد.

  • از دوام و استحکام بالا برخوردار باشد.

در هنگام انتخاب بهترین برند دقت کنید که برندهای مختلف از نظر مرغوبیت و کیفیت عملکرد یکسانی ندارند. استفاده از انواع بادوام و با کیفیت برای دندان های عقبی در اولویت اول قرار دارد زیرا این دندان ها بیشتر تحت فشار قرار می گیرند. علاوه بر این بهترین برندهای کامپوزیت در برابر تحمل فشار، ساییدگی و خراش و کاهش حجم مقاومت بیشتری دارند.

بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟

عوامل موثر در موفقیت درمان با کامپوزیت دندان در طولانی مدت

  • قدرت و استحکام در برابر فشار
  • قابلیت شکل دهی و انطباق دستی
  • شفافیت کامپوزیت
  • روانی غلظت مواد ترمیمی
  • مقدار جمع شدن کامپوزیت در زمان خشک شدن
  • قابلیت پولیش پذیری

معرفی بهترین برندهای کامپوزیت دندان

امروزه در بازار تجهیزات دندانپزشکی برندهای مختلفی از کشورهای سوییس، آمریکا، کره به فروش می رسند که در بین آنها برندهای ایرانی نیز به چشم می خورد. این برندها رزین های کامپوزیتی متفاوتی را طراحی و تولید می کنند. در ادامه به معرفی بهترین برندهای کامپوزیت دندان در سطح جهان می پردازیم:

همچنین می توانید برای خرید عمده کامپوزت به فروشگاه اینترنتی سورنا دنتال مراجعه کنید.

بیسکو Bisco

برند بیسکو از برندهای معروف امریکایی در جهان است که در زمینه تولید مواد دندانپزشکی فعالیت می کند. اصلی ترین ویژگی های تولیدات این برند، کامپوزیت های بسیار مرغوبی است که دارای سیلیکات کلسیم می باشند. تولیدات این برند مشهور از استحکام و دوام بالایی برخوردار هستند که می توانید آنها را در طیف رنگی گسترده خریداری کنید.

Ivoclar vivaden

این برند که متعلق به کشور لینخنشتاین می باشد، از فعالان حوزه لوازم دندانپزشکی می باشد. در مورد شفافیت کامپوزیت های این برند باید به 32 رنگ و 5 سطح مختلف آن اشاره کنیم که به کیفیت بالای تولیدات آن اشاره دارد. اصلی ترین ویژگی کامپوزیت های این برند، تحمل نور کافی و پولیش پذیری بالا در آنها است.

Coltene

از بهترین برندهای دیگر کامپوزیت دندان باید به Cltene اشاره کرد که اعتبار اصلی خود را به دلیل تولید تجهیزات ایمپلنت دندان با کیفیت بسیار بالا کسب نموده است. این شرکت توانسته است کامپوزیت های رزینی نانوهیبریدی شده ای تولید کند که شباهت زیادی به مینای دندان دارد. این برند در سوییس تاسیس شده و در کشورهای آلمان و ایالات متحده امریکا نیز مراکزی دارد.

Tokuyama

برند Tokuyama، برندی ژاپنی است که می توان آن را بزرگ ترین صادرکننده تجهیزات دندانپزشکی دانست. این برند آسیایی برای تولیدات خود از تکنولوژی مدرن و به روز استفاده می کند و به همین دلیل از تولیدکنندگان پیشرو در زمینه تولید کامپوزیت به شمار می آید.

DMP

نزدیک به 35 سال است که از تولید اولین کامپوزیت برند DMP می گذرد. این برند جهانی تولیدات استاندار خود را به 70 کشور در سراسر جهان صادر می کند.

Kerr

برند Kerr فعالیت خود را در سال 1891 و با تولید مواد ترمیمی برای پوسیدگی های دندان ها آغاز کرد. این برند آمریکایی با افزایش استقبال از تولیداتش، تصمیم به صادر کردن آنها به کشورهای دیگر گرفت. از ویژگی های بارز کامپوزیت های این برند می توان به مواردی همچون مقاومت و استحکام در برابر سایش اشاره کرد. دندانپزشکان می توانند این کامپوزیت ها را در طیف رنگی گسترده خریداری کنند.

Saremco

Saremco از دیگر برندهای مشهور سوییسی است که کامپوزیت های میکروهیبریدی آن به لحاظ کیفیت بسیار شناخته شده هستند. با توجه به احتمال ایجاد آلرژی کم در این محصولات و همچنین دوام بالا، این برند ترجیح بسیاری از دندانپزشکان می باشد.

DMG

برند آمریکایی DMG بیش از 50 سال در زمینه تولید تجهیزات دندانپزشکی فعالیت دارد. تولیدات با کیفیت این کمپانی به دوام و مقاومت بالا در مقابل ضربه و ساییدگی شهرت دارند.

بهترین برند کامپوزیت دندان چیست؟

IPS

IPS را می توان از دیگر برترین های تولید کامپوزیت سرامیکی معرفی کرد. این برند برای ساخت کامپوزیت های خود از ذرات سرامیکی استفاده کرده است تا بتواند به لحاظ ظاهری آنها را زیباتر و شفاف تر از محصولات برندهای دیگر تولید کند. کامپوزیت های برند IPS را می توان به لمینت های سرامیکی تشبیه نمود.

SDI

برند SDI شرکت مستقلی نیست و از زیرمجموعه های شرکت دیگری به شمار می آید. کامپوزیت های تولید این برند علاوه بر شکل دهی مناسب، استحکام و شفافیت مناسبی دارند.

Cosmedent

این برند آمریکایی توانسته است کامپوزیت های مستحکم و با دوامی تولید کند که دارای ویژگی شکل پذیری بسیار عالی هستند. استقبال دندانپزشکان از این برند امریکایی بسیار زیاد است.