مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت چیست و چگونه از آن استفاده میشود ؟ فروش مواد اولیه شیمیایی در بازرگانی رامش نژاد با بهترین کیفیت و بهترین قیمت در ایران انجام میپذیرد شما مشتریان غزیز میتوانید جهت خرید هر گونه مواد شیمیایی , آرایشی , دارویی و غذایی با شماره 09102295002 در ساعت اداری تماس حاصل فرمایید . باید ذکر کرد که در مدرسه، ممکن است با چند گرم ماده شیمیایی واکنش تعجب انگیز نشان دهید. اما در صنعت، یک تن از مواد شیمیایی مشابه ممکن است مورد استفاده قرار گیرند. اما تفاوتی که مدرسه با صنعت دارد این است که پول زیادی از مواد شیمیایی بسیار کمی به دست می آید. ممکن است درباره شیمی صنعتی, از جمله قیمت مواد اولیه شیمیایی و اینکه در آن زمینه چه اتفاقی می افتد، فکر کرده باشید. در ادامه از شرکت بازرگانی رامش نژاد به بررسی اینکه مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت چیست؟ میپردازیم :

چرا مواد اولیه شیمیایی از اهمیت زیادی برخوردار است؟

فروش نیترات آمونیوم | بازرگانی رامش نژاد

صنایع شیمیایی یکی از عوامل اصلی تبدیل مواد اولیه به محصولات مورد نظر است که در زندگی روزمره از آن استفاده می کنیم. درک ما از اهمیت صنایع شیمیایی در تمام جنبه های زندگی ما از جمله صنعت کشاورزی, محیط زیست, صنایع غذایی, بهداشت, دکوراسیون و صنعت حمل و نقل بسیار مهم است. مواد اولیه شیمیایی نقش مهمی در غذای ما دارند. یکی از عواملی که خرید مواد اولیه شیمیایی را بسیار به صرفه میکنند، خواص نگهدارنده آن است. نگهدارنده ها و طعم دهنده ها ماندگاری را افزایش می دهند و غذا را خوشمزه تر می کنند. این مواد به توسعه صنایع غذایی نیز کمک شایانی کرده اند زیرا مواد نگهدارنده علاوه بر کمک به حفظ کیفیت مواد غذایی به واردات مواد غذایی به نقاط مختلف جهان نیز کمک می کنند.

قیمت مواد اولیه شیمیایی

نام های مختلفی را برای انواع مختلف مواد اولیه شیمیایی آلی صنعتی با توجه به گروه های کاربردی مشاهده خواهید کرد. ترکیباتی مانند آمید,استر, اتر, الکل, بنزن و آمین نمونه هایی از این ترکیبات شیمیایی هستند. نام شیمیایی ترکیبات آلی بر اساس موقعیت گروه عاملی در ساختار مولکولی تعیین می شود. ترکیبات آلی متنوع و بی نهایت هستند و زنجیره های مولکولی در این ترکیبات کوتاه یا بلند می باشند. بر این اساس در زمان خرید مواد اولیه شیمیایی، پلیمرهایی معرفی می شوند که پرمصرف ترین مواد شیمیایی صنعتی در صنعت لاستیک و پلاستیک هستند.

انواع مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز برای صنعت چیست؟

مواد شیمیایی مورد نیاز صنعت چیست | بازرگانی رامش نژاد

مواد اولیه و مواد شیمیایی صنعتی تولید شده در مقادیر زیاد عمدتاً برای کالاهای صنعتی و همچنین برای مصرف کنندگان عمومی استفاده می شود. این شامل مواد خام شیمیایی مشتق شده از نفت، مواد معدنی اساسی و مواد واسطه برای فرآیندهای شیمیایی است. درک فرآیندهای تولید و ترکیب شیمیایی این مواد اولیه شیمیایی ضروری برای دستیابی به اهدافی مانند کاهش قیمت مواد اولیه شیمیایی و رعایت مقررات زیست محیطی و ایمنی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

1. هیدروکسید سدیم (NaOH)

هنگامی که یک پایه قوی در صنعت مورد نیاز است، هیدروکسید سدیم یکی از آن ها می باشد. این ماده کاربردهای زیادی در صنایع مختلف دارد. در صنعت نفت از هیدروکسید سدیم برای افزایش pH چسبندگی آن استفاده می شود. برخی کشورها از آن برای کمک به حذف ناخالصی های گوگرد از نفت خام نیز استفاده می کنند. صنعت کاغذ از آن برای هضم الیاف چوب سفید استفاده می کند.
مواد اولیه شیمیایی هیدروکسید سدیم به عنوان یک پاک کننده صنعتی به ویژه در چربی زدایی تجهیزات استفاده می شود. در خانه, از هیدروکسید سدیم به عنوان پاک کننده اجاق گاز و زهکشی نیز استفاده می کنند.

2. آمونیاک (NH 3 )

بیشتر از نیمی از آمونیاک تولید شده در سراسر جهان که یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه شیمیایی است، در کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده برای تولید کودهای مایع حاوی نیترات آمونیوم و اوره استفاده می شود. از آن در ساخت پنبه استفاده می شود و برای تمیز کردن پنبه برگ ها را جدا می کنند. این ماده برای تهیه مواد ضد قارچ برای برخی میوه ها استفاده می شود. بازرگانی رامش نژاد وارد کننده و فروش نیترات آمونیوم با بهترین کیفیت می باشد جهت خرید در ساعت اداری با شرکت تماس بگیرید.

3. اسید فسفریک

حدود سه چهارم اسید فسفریک تولید شده در سراسر جهان در تولید کودهای فسفاته مصنوعی استفاده می شود. بر همین اساس, عاملی که قیمت مواد اولیه شیمیایی اسید فسفریک را بسیار به صرفه کرده, کاربرد به صرفه آن است. در صنایع غذایی, اسید فسفریک به عنوان تنظیم کننده ph مواد اولیه شیمیایی و غذایی (به عنوان مثال در کولا)، به عنوان یک عامل روشن کننده و به عنوان یک نگهدارنده اضافه می شود. اسید فسفریک به عنوان مبدل زنگ عمل می کند و اکسید آهن را به فسفات آهن تبدیل می کند که به راحتی قابل حذف است.

4. اتیلن دی کلراید

کاربرد اصلی اتیلن دی کلراید در تولید پلی وینیل کلراید است. از خرید مواد اولیه شیمیایی اتیلن دی کلراید برای لوله های پلاستیکی سفیدی که برای حمل آب به زیر زمین و سرتاسر خانه شما استفاده می شود، صورت می پذیرد. اتیلن دی کلراید همچنین در تولید پلی استایرن، یکی دیگر از پلیمرهای مصنوعی مفید استفاده می شود.

5. اکسیژن

اکسیژن در مواد اولیه شیمیایی تولیدی تجاری در مشعل های جوشکاری اکسیژن استیلن و هیدروژن استفاده می شود. از اکسیژن در صنعت فولاد برای کمک به سوزاندن ناخالصی های موجود در هسته مذاب استفاده می شود.

6. اتیلن

اتیلن یکی از منابع اصلی مواد اولیه شیمیایی و غذایی برای صنایع شیمیایی به ویژه صنایع پلاستیک است. این ماده یکی از پرمصرف ترین ماده ها برای تولید استایرن و پلی اتیلن است که در واقع حدود نیمی از اتیلن تولیدی برای ساخت انواع پلی اتیلن استفاده می شود. این ماده بسیار در صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

7. نیتروژن

مواد اولیه شیمیایی نیتروژن در درجه اول یک گاز بی اثر است زیرا معمولاً به عنوان یک گاز محافظ استفاده می شود، به این معنی که از مواد حساس به اکسیژن در برابر تماس با هوا محافظت می کند. قیمت مواد اولیه شیمیایی نیتروژن به عوامل بسیار متعددی بستگی دارد.

8. اسید سولفوریک

فروش مواد اولیه شیمیایی | بازرگانی رامش نژاد

مهم نیست چه سالی باشد، اسید سولفوریک به عنوان اولین و پرمصرف ترین ماده شیمیایی تولید شده در سراسر جهان در صدر فهرست قرار دارد. کاربرد اصلی اسید سولفوریک در تولید کودهای سولفات آمونیوم و سوپر فسفات است. همچنین به عنوان یک واکنش دهنده در هنگام تولید یا فرآوری برخی کالاها استفاده می شود.اسید سولفوریک یکی از پرمصرف ترین مواد اولیه شیمیایی صنعتی است که یکی از مواد اولیه تولید کودهای شیمیایی نیز می باشد.
اسید سولفوریک به عنوان یک ماده صنعتی برای تولید مواد شوینده,باتری های سرب اسیدی در خودروها، تولید رنگدانه های صنعتی, رنگ ها و جوهرهای مختلف، تهیه اسید هیدروکلریک و صنعت داروسازی استفاده می شود.

خرید مواد اولیه شیمیایی از شرکت بازرگانی رامش نژاد

بسیاری از کارخانه ها , خرید مواد اولیه شیمیایی را بسیار انجام می دهند و این مواد ها جزو ملزومات به حساب می آیند. شایان ذکر است بازرگانی رامش نژاد مانند موسسه مبتکران شیمی یکی از بزرگترین وارد کننده های مواد اولیه شیمیایی , دارویی , غذایی و آرایشی با بهترین قیمت می باشد شما مشتریان عزیز می توانید برای اطلاع از قیمت مواد اولیه شیمیایی با کارشناسان این مجموعه به آدرس اینترنتی https://rameshchem.com مراجعه و یا با شماره 09102295002 تماس حاصل فرمایید.