امروزه جراحی بینی مردانه و زنانه به شکلی طبیعی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته است. داشتن چهره‌ طبیعی با هارمونی استاندارد می‌تواند زیبایی فرد را دوچندان نماید. بینی عضو مرکزی صورت است که نقش بسیار مهمی در ایجاد تناسب و هماهنگی سایر اجزا دارد، به همین دلیل بسیار مهم است که شکل و ساختار آن چگونه باشد. بحث زیباشناسی برخلاف گذشته در بین آقایان نیز بسیار رواج یافته است و آنها نیز مانند خانم‌ها به دنبال ایجاد تغییرات جهت بهبود و تقویت زیبایی خود هستند، از همین رو درخواست برای عمل بینی مردانه مانند زنان بسیار افزایش یافته است.

در دنیای نوین کنونی دیگر این کلیشه‌های قدیمی قابل قبول نیست که مردان نباید به ظاهر خود اهمیت بدهند. باید صادق بود و پذیرفت که امروزه اکثر مردان تلاش خود را می‌کنند تا از نظر فیزیک بدنی و صورت عالی به نظر برسند. این یک واقعیت انکار ناپذیر است که چهره زیبا و متناسب می‌تواند نقش بسیار زیادی در بهبود روابط اجتماعی و کاری افراد داشته باشد و آقایان نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

بهتر است جراحی‌های زیبایی برای آقایان به گونه‌ای باشد که ویژگی‌های مردانه صورت را به خوبی حفظ نموده و بعد عمل چهره غیر عادی و غیر متعارف ایجاد نشود. از همین رو پزشکان سعی می‌کنند تا با انجام عمل بینی مردانه به شکل طبیعی و استاندارد اهداف زیبایی آقایان را به درست‌ترین شکل حفظ نمایند. اگر شما هم متقاضی انجام این نوع جراحی هستید می‌توانید با مرکز دکتر یزدانی جراح بینی در تهران تماس حاصل نمایید تا از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های پزشکان متخصص و مجرب این مرکز بهره‌مند شوید.

در این مقاله ما سعی می‌کنیم جراحی بینی طبیعی را مورد بررسی کامل قرار دهیم تا دغدغه‌ها و چالش‌های شما برای انجام رینوپلاستی کاهش پیدا کند. با خواندن مقاله زیر علاوه بر دریافت پاسخ سوالات متعدد خود در مورد جراحی بینی مردانه دیگر راحت خواهید توانست در مورد انجام عمل بینی طبیعی تصمیم گیری نمایید.

چرا جراحی بینی مردانه اینقدر رواج یافته و محبوب شده است؟

عمل بینی مردانه

همانطور که گفته شد، جراحی بینی مردانه بسیار محبوب است اما چرا اکثر مردان جوان برای انجام این جراحی اقدام می‌کنند؟ البته انگیزه متفاوت است، اما برخی از عوامل کلی زیر ممکن است در این زمینه دخیل باشند:

1- مشارکت در صنعت مد

این روزها صنعت مد فراتر از جنسیت افراد پیشرفت کرده است. در دنیای مد مردان پا به پای زنان تغییرات ظاهری در استایل و نوع پوشش تجربه می‌کنند، از همین رو برخلاف گذشته دیگر با این انگ و اتهام مواجه نیستند که جراحی، تغییر ظاهر یا مدل شدن فقط مختص زنان است. از همین رو تعداد بیشتری از مردان ممکن است به دنبال تغییر شکل بدن و صورت و بینی خود هستند.

2- حضور بیشتر و موثرتر در فضای مجازی

درگیر شدن در فضای مجازی مانند اینستاگرام و فیس بوک باعث شده تا تمرکز بر روی ظاهر بیشتر شود. به عنوان مثال گرفتن سلفی‌های مختلف برای بلاگرها باعث شده تا آنها نسبت به ظاهر خود آگاهی بیشتری پیدا کنند و رفع جزئیات صورت خود از جمله بینی باشند.

3- افزایش و تقویت اعتماد به نفس

این یکی دیگر از دلایلی است که منجر به انتخاب عمل بینی مردانه به شکل طبیعی می‌شود. برخی از مردان می‌خواهند از شر بینی بزرگی که از خانواده به ارث برده‌اند راحت شوند تا دیگر مانند آنها دغدغه ظاهر نداشته باشند. بینی دارای نوک بزرگ، نوک پیازی، آویزان، برجسته، بیش از حد پهن یا خیلی نازک همگی باعث عدم تقارن صورت خواهد شد و اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد، به همین دلیل درخواست برای جراحی بینی گوشتی یا جراحی بینی استخوانی در مردان افزایش یافته است.

4- بهبود مشکلات تنفسی

البته همیشه جراحی بینی مردانه با هدف زیبایی انجام نمی‌شود. رفع مشکلات مرتبط با ساختار بینی مانند انحراف تیغه بینی، پولیپ بینی و آسیب و تروما از دیگر دلایل تقاضا برای جراحی بینی است.

نکته مهم: تا زمانی که اهداف واقع بینانه باشد و فرد از سلامت کامل برخوردار باشید، کاندیدای خوبی برای جراحی بینی مردانه به شکل طبیعی و استاندارد است. با این وجود برخی افراد خواهان تغییرات بیشتری در روی بینی خود هستند و می‌خواهند با انجام عمل بینی نیمه فانتزی و حتی عروسکی شکل متفاوت‌تری به صورت خود بدهند. خوب این یک تصمیم بزرگ و غیر قابل برگشت است، بنابراین باید در مورد آن به خوبی فکر شود تا پس از عمل پشیمانی ایجاد نشود.

از جراحی بینی مردانه چه انتظاری باید داشت؟ نتایج جراحی بینی مردانه چگونه است؟

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که فکر می‌کنید با انجام جراحی بینی، فرد ظاهری زنانه پیدا خواهد کرد باید به شما بگوییم که سخت در اشتباه هستید. چهره مردان بعد از عمل بینی هیچگاه زنانه به نظر نخواهد رسید. رینوپلاستی یک عمل زیبایی پیچیده و گسترده است که می‌تواند بینی شما را متناسب با ویژگی‌های مردانه و زنانه تغییر دهد، بنابراین انتظارات بر اساس ویژگی‌های جنسیتی شما تعیین خواهند شد. مگر در موارد نادری که فرد به دلایل شخصی خواهان کوچکتر شدن غیر معمول بینی خود باشد. در این صورت شاید عمل بینی فانتزی و عروسکی را در خواست نماید.

عمل بینی مردانه

جراح زیبایی و بینی که تخصص و مهارت کافی داشته باشد، می‌تواند با حذف یا پیوند غضروف بهترین شکل بینی را برای شما ایجاد نماید تا بعد از جراحی عالی به نظر برسید. ظاهر جدید بینی بعد از جراحی بینی مردانه یا زنانه باید جذاب و طبیعی به نظر برسد. نتیجه نهایی همچنین باید چشم‌ها، گونه‌ها و خط لبخند را حتی بهتر از قبل نشان دهد. در کل جراحی بینی مردانه باید با آناتومی و حساسیت زیبایی شناختی شخصی فرد مطابقت داشته باشد.

جراحی بینی مردانه در مقابل عمل بینی زنانه

اهداف منحصر به فرد عمل بینی طبیعی مردانه شکل متفاوت تری به ظاهر بینی آنها نسبت به زنان خواهد داد.

بینی مردان اغلب در قسمت پل از بینی زنان بازتر و بلندتر و پوست بینی ضخیم تر است. استخوان و غضروف که ساختار بینی را تشکیل می‌دهند، در مردان ضخیم تر و متراکم تر هستند. تفاوت بین نژادها نیز قابل توجه است. آقایان معمولاً بینی‌های برجسته‌تری نسبت به زنان دارند که این ویژگی‌ها ظاهری متمایز در آنها ایجاد میکند. به همین دلیل باید سعی شود تا خصوصیات مردانه به خوبی حفظ شوند. در کل ویژگی‌های اصلی جراحی بینی مردانه به شرح زیر است:

  1. بینی صاف، بلند و کمی رو به پایین مردانه و جذاب به نظر می‌رسد

  2. نوک بینی مردانه نباید به سمت بالا کشیده شود در واقع بهتر است نوک بینی دو میلی‌متر به سمت پایین قرار داده شود

  3. زاویه بین بینی با لب بالایی بین ۹۰ تا ۱۰۰ درجه می‌باشد

  4. تیغه بینی نباید قوس داشته باشد

  5. سوراخ‌های بینی نباید بیش از اندازه کوچک شوند

  6. پشت بینی باید دقیقاً مماس بر خط امتداد یافته از ریشه بینی تا نوک بینی باشد

اگر به دنبال جراحی بینی مردانه به شکل طبیعی هستید باید به تمامی نکات ذکر شده توجه داشته باشید تا بعد از عمل دچار پشیمانی نشده و نیاز به جراحی بینی ترمیمی نداشته باشید.

جراحی بینی مردانه چگونه و با چه تکنیکی انجام می‌شود؟

جراحی بینی مردانه با دو روش اصلی زیر انجام می‌شود:

  • جراحی بینی مردانه به روش بسته

آقایانی که ساختار بینی نسبتاً متناسبی دارند و فقط به دنبال تغییرات جزئی در نوک بینی هستند می‌توانند از طریق جراحی بینی به روش بسته بدون ایجاد بخیه یا برش اضافی روی بینی به تغییرات جزئی و مورد نظر خود دست پیدا کنند. در این روش پزشک با استفاده از ابزار مخصوص پوست بینی را بالا نگه داشته و تغییرات لازم را انجام می‌دهد. از آنجا که برشی روی بینی ایجاد نمی‌شود، پزشک دسترسی کمتری به بافت‌های زیر بینی خواهد داشت و نمی‌تواند تغییرات عمده و ساختاری روی بینی داشته باشد.

  • جراحی بینی مردانه به روش باز

در جراحی بینی به روش باز پزشک برشی در قسمت کلوملا (تیغه بین دو طرف سوراخ بینی) ایجاد می‌کند تا بتواند به بافت‌ها، غضروف‌ها و استخوان‌های بینی به خوبی دسترسی داشته باشد. در واقع هدف از ایجاد برش داشتن میدان دید وسیع‌تر برای اعمال تغییرات چشمگیرتر است.

عمل بینی مردانه در تهران

سخن پایانی

زندگی در دنیای مدرن امروز باعث شده تا مردان نیز مانند زنان بدون نگرانی و ترس از نگاه های طعنه آمیز اقدام به جراحی زیبایی برای بهبود و تقویت ظاهر خود نمایند. رسانه‌های مجازی نقش بسیار پررنگی در زندگی کنونی افراد ایفا می‌کنند، برای هرچه بهتر دیده شدن در این رسانه ها یا کار در صنعت مد باید به ویژگی‌های مختلف صورت و تناسب اندام بسیار توجه شود. البته همیشه زیبایی تنها علت انجام عمل بینی مردانه نیست رفع مشکلات سلامتی مرتبط با ناهنجاری‌های بینی و افزایش اعتماد به نفس نیز از مهم‌ترین دلایل برای جراحی بینی مردانه هستند.

مردان باید اهداف واقع بینانه باید داشته باشند تا نتایج عالی به بهترین شکل تحقق یابند. از طرفی انتخاب جراح و پزشک متخصص که دارای کارنامه درخشان و عمل‌های موفقیت آمیز متعدد است نیز نقش بسزایی در نتیجه نهایی عمل خواهد داشت. برای این منظور می‌توانید با دکتر حسینی جراح بینی و دکتر یزدانی جراح بینی تماس حاصل نمایید تا به راحتی بتوانید به برترین جراحان و متخصصان پلاستیک، زیبایی و بینی دسترسی داشته باشید.