راه هایی برای کاهش استرس شغلی

در پژوهشی که به تازگی انجام شد مشخص گردید ۸۴ درصد از شرکت کنندگان در این تحقیق  مشاغل استرس زا داشته و ۴۲ درصد از آن ها استرس شغلی شدید را تجربه می کنند. به گزارش سایت Monster  حتی اگر شما به اندازه کافی خوش شانس باشید و به آن چه انجام می دهید عشق بورزید هنوز هم سطحی از استرس را در شغلتان دارید. اما باید بدانید استرس شغلی همیشه چیز بدی نیست. در مقادیر متوسط، استرس می تواند برای انجام تعهداتمان ایجاد انگیزه کند.

عوامل استرس زا کوتاه مدت، در بسیاری از مشاغل وجود دارد مانند رفت و آمد در جلسات طولانی. اما عواملی مانند حجم کار و یا یک رئیس غیر قابل تحمل از عوامل ایجاد کننده استرس مزمن است. هر دو نوع از استرس می تواند طیف وسیعی از مشکلات سلامتی را به همراه داشته باشد. اگر درگیر مشاغل پر استرس هستید به غیر از ترک کار می توانید راه های زیر را نیز برای کاهش استرس شغلی امتحان کنید.

راه هایی برای کاهش استرس شغلی
راه هایی برای کاهش استرس شغلی

روش های کاهش استرس شغلی

تمرین خود مراقبتی: اطمینان حاصل کنید که یک رژیم غذایی سالم دارید، آب به میزان کافی می نوشید و ورزش می کنید. یوگا بهترین ورزش برای کاهش استرس شغلی است.

نرمش: حداقل ۳۰ ثانیه در فواصل منظم در طول روز نرمش کنید. برای مثال، اگر شما به مدت یک ساعت پشت کامپیوتر نشسته اید ۱۰ دقیقه در یک فضای باز بایستید انجام یک فعالیت گروهی هم منجر به افزایش بهره وری، کاهش استرس و کمک به کاهش خستگی چشم می شود.

استراحت: خواب کافی داشته باشید. در حالت ایده آل ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشید.

پیاده روی: روزانه حداقل ۵ دقیقه پیاده روی داشته باشید. برای این کار بهتر است اتومبیل خود را دورتر از محل کار پارک کرده تا برای رسیدن به آن مجبور به پیاده روی شوید.

اوقات فراغت: در اوقاتی که مشغول کار نیستید می توانید کارهای مورد علاقه خود مثل رفتن به سایت های اینترنتی مورد علاقه خود و یا صحبت با همکارانتان را انجام دهید. در این زمان حتی می توانید چشم ها را بسته و به رویاهای خود فکر کنید.

دم و بازدم: اگر استرس بر شما قلبه کرده است با بینی نفس های عمیق بکشید. در این زمان باید عضلات کاملا آزاد باشد.