فواید خارج شدن از منزل در طول روز برای بدن

در دنیای پر از مشغله امروزی، مراقبت از سلامت بدن بسیار دشوار شده است. برای سالم ماندن در چنین شرایطی باید به سبک زندگی سالم بسیار پایبند باشید. منظور از سبک زندگی سالم فقط ورزش کردن و رعایت رژیم غذایی سالم نیست. بلکه نکاتی در این شیوه نهفته است که بسیار محجور بوده اما تاثیر زیادی بر روی سلامت بدنمان دارد. یکی از این نکات تفریح کردن و خارج شدن از منزل است. با ما تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید تا با فواید خارج شدن از منزل بیشتر آشنا شوید.

فواید خارج شدن از منزل

هوای بهتری را نفس می کشید

آلودگی ها، آلرژی های فصلی و سایر آلرژن ها که در محیط های باز وجود دارد باعث می شود که ترجیح دهیم در خانه بمانیم. اما جالب است بدانید که آلودگی هوا در داخل خانه می تواند تا ۱۰ برابر بدتر از آنچه باشد که در خارج از منزل استنشاق می کنید.

اکثر ما از آلودگی به عنوان دود کارخانه یا اگزوز خودرو یاد می کنیم، اما آلودگی هوا در داخل خانه نیز حاوی این آلاینده ها است. تهویه نامناسب، استفاده زیاد از رنگ، مواد شیمیایی موجود در پاک کننده های خانگی و قارچ ها همگی به ایجاد آلودگی در خانه کمک می کنند. بنابراین اگر نیاز به نفس کشیدن و وارد کردن هوای تازه به ریه ها را دارید، وقت آن رسیده تا کمی بیرون از منزل زمان صرف کنید.

ویتامین D جذب می کنید

یکی از کمبودهای رایج در میان بزرگسالان آمریکایی کمبود ویتامین D است. آنچه که این ویتامین را از سایر ویتامین ها متمایز می سازد آن است که اکثر ویتامین دی موجود در بدنمان از طریق تماس نور خورشید با پوست تولید می شود. بدن ما آفتاب را به مواد شیمیایی تبدیل می کند که پیش نیاز تولید ویتامین D هستند.

با این حال، اگر به اندازه کافی از منزل خارج نشویم، بدن مان به اندازه کافی به آفتاب و ویتامین D دسترسی ندارد. سعی کنید حداقل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در روز بدون استفاده از کرم ضد آفتاب پوست را در معرض نور خورشید قرار دهید.

با اختلالات عاطفی فصلی مقابله می کنید

در بسیاری از کشورهای جهان تنها نیمی از سال نور خورشید به اندازه کافی وجود دارد. اختلال عاطفی فصلی یا SAD نوعی افسردگی است که در اوایل پاییز ایجاد شده و در زمستان بدتر می شود. در حالی که محققان مطمئن نیستند که دقیقا چه چیزی این اختلال را به وجود می آورد، اما بسیاری از آن ها معتقدند که کمبود نور و ویتامین D در این میان نقش مهمی بازی می کند.

حتی اگر SAD نداشته باشید، کمبود نور طبیعی در طول فصول سرد می تواند بر خلق و خوی شما اثر بگذارد. برای کاهش اثرات این اختلال بر روی بدن و افزایش مصرف ویتامین D خود سعی کنید از فواید خارج شدن از منزل بهره ببرید.

فواید خارج شدن از منزل در طول روز برای بدن
فواید خارج شدن از منزل در طول روز برای بدن

اضطراب را در بدن کاهش می دهید

چه چیزی بهتر از خارج شدن از منزل و قدم زدن در خیابان های خلوت اضطراب را از شما دور می کند؟ محققان دریافته اند که فقط در طبیعت و خارج از منزل می تواند احساسات خود را بهبود بخشیده و اضطراب را کاهش دهید. این کار می تواند خلاقیت شما را نیز افزایش دهد. به همین دلیل است که برخی از اوقات در زمان پیاده روی ایده های جذابی به سراغتان می آید.

انرژی زمین را دریافت خواهید کرد

پابرهنه راه رفتن روی چمن و یا شن به شما کمک می کند که انرژی زمین را دریافت کنید. تماس پاها با قدرت الکتریکی زمین اجازه می دهد تا این جریان به بدن ما راه پیدا کند. بهبود خواب و کاهش التهاب از فواید خارج شدن از منزل محسوب می شوند. البته این تاثیرات فقط با راه رفتن روی زمین ایجاد می شوند و راه رفتن روی کفپوش و فرش چنین تاثیری ندارد.