درمان خانگی التهاب به کمک روش های طبیعی

یکی از اعضای خانواده پیازها، سیر است که حاوی یک ترکیب قوی گوگردی به نام آلیسین می باشد. این ترکیب دارای ویژگی های خاصی است و بوی این گیاه نیز ناشی از همین ترکیب می باشد. اگر چه مطالعات تحقیقاتی در مورد آلیسین بسیار زیاد است، اما محققان هنوز در مورد مزایای مصرف سیر خام یا پخته به توافق نرسیده اند. ما قصد داریم تا در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت شما را با مزایای جویدن سیر خام برای بدن آشنا کنیم.

مزایای جویدن سیر خام

شواهدی برای تایید مزایای جویدن سیر خام

آلیسین سیر دارای فعالیت آنتی اکسیدانی قوی است. این ماده توانایی مبارزه با رادیکال های مضر آزاد در بدن را دارد. دانشمندان این ویژگی را به عنوان مهمترین خاصیت سیر برای بدن معریف کرده اند. اکثر مطالعات انجام شده توسط این دانشمندان بر روی حیوانات انجام شده است. اما برخی تحقیقات انجام شده روی انسان ها نیز نتایج مثبتی داشته اند. محققان همچنین انواع مختلفی از انواع سیر، از جمله عصاره، روغن، پودر و سیر خام یا پخته شده را استفاده کرده اند و به این نتیجه رسیدند که تمام فرم های این مواد خاصیت یکسانی دارد.

در یک بررسی که در سال ۲۰۱۶ در مجله Nutrition منتشر شد، نویسنده ۲۰ بررسی مختلف بر روی انسان ها را ارزیابی کرد و نتیجه گرفت که مکمل سیر با موفقیت فشار خون و کلسترول را که هر دو عامل بیماری های قلبی هستند، کاهش می دهد. همان بررسی شواهد بالینی را در بر داشت که نشان می دهد سیر باعث تقویت سیستم ایمنی شده و به کاهش عفونت تنفسی کمک می کند.

توانایی سیر برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی نیز توجه پژوهشگران را به خود جلب کرده است. در یک مطالعه انسانی منتشر شده در Cancer Epidemiology, Biomarkers & Prevention در سال ۲۰۱۶ دانشمندان نتیجه گرفتند که خوردن سیر خام موجب جلوگیری از سرطان ریه در چینی ها می شود.

سیر خام و سیر پخته شده

عمل خرد کردن یا جویدن سیر خام آلیسین آن را آزاد می کند، و منجر به تئوری می شود که می گوید سیر خام ممکن است برای سلامتی مفیدتر از نوع پخته شده آن باشد. یک تیم از دانشمندان نتایج مطالعه آزمایشگاهی خود را در سال ۲۰۱۳ در Free Radicals and Antioxidants منتشر کردند و نشان دادند که سیر خواص آنتی اکسیدانی خود را هنگام پخته شدن از دست می دهد. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در Food Chemistry در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد که سیر پخته شده، به خصوص سیری که سریع پخته می شود، ظرفیت آنتی اکسیدان خود را حفظ می کند. این گروه تحقیقاتی فعالیت آنتی اکسیدانی قوی را در سیر خام کشف کردند.