همسر شما مشروب

اگر همسر شما مشکلی داشته باشد، این مشکل می تواند بر شما، خودش و زندگی مشترکتان تاثیر بگذارد. در حالیکه بعضی از مردم قادر به نوشیدن مسئولانه الکل هستند؛ بسیاری دیگر از افراد دچار اعتیاد به الکل می شوند. اگر نگرانید که همسر شما مشروب می خورد و ممکن است مشکلی با الکل داشته باشد؛ مهم است که از علائم احتمالی مصرف و اعتیاد به الکل مطلع شوید. تا بتوانید او را تشویق کنید که به دنبال درمان باشد.

نوشیدن بیش از حد در اغلب موارد

به گفته وبسایت FamilyDoctor، اگر همسر شما بیش از سه نوشیدنی در یک بار یا بیشتر از هفت نوشیدنی در یک هفته داشته باشد؛ دچار نوشیدن بیش از حد شده است. اگر همسر شما بیش از چهار نوشیدنی در یک بار و یا بیش از ۱۴ نوشیدنی در یک هفته داشته باشید، دچار افراط در نوشیدن شده است. از سویی نوشیدن سه نوشیدنی در روز برای یک زن و پنج نوشیدنی در روز برای یک مرد، به عنوان مصرف سنگین و نزدیک به اعتیاد تعریف می شود. اگر همسر شما در این حجم می نوشد و نمی تواند یا مایل به کاهش آن نیست، می توان گفت دچار اعتیاد به الکل شده است.

نادیده گرفتن مسئولیت

فردی که مشکلی اعتیاد به الکل دارد، اغلب مسئولیت های مدرسه، کار یا خانواده را نادیده می گیرد. همسر شما ممکن است نتواند فرزندان را از مدرسه به خانه بیاورد و یا به موقع به محل کار برسد. معتادان به الکل روابط شخصی را نادیده می گیرند. این افراد حتی اگر مصرف الکل موجب تنش یا ایجاد مشکل در روابط باشد، همچنان به نوشیدن ادامه می دهد.

رفتار پرخطر

اگر همسر شما مشکلی داشته باشد، ممکن است هنگام مصرف الکل خطرناک باشد. این نوع رفتار می تواند شامل رانندگی یا مدیریت ماشین آلات خطرناک در حالی که تحت تاثیر الکل قرار گرفته است باشد. دقت کنید مراقبت از کودکان در هنگام نوشیدن و یا مصرف الکل را به این افراد نسپارید.

از دست دادن حافظه

افرادی که بیش از حد می نوشند می توانند دچار فراموشی شوند یا کنترل و آگاهی به زمان را از دست بدهند. شوهر شما ممکن است مکالمه ای را که با او در هنگام نوشیدن داشتید فراموش کند.

مخفی کردن استفاده از الکل

همسر شما در صورت اعتیاد ممکن است در مورد مصرف الکل دروغ بگوید یا مصرف الکل را از شما پنهان کند. او ممکن است سعی کند نوشیدنی را در حیاط خصوصی یا حتی بیرون از خانه بنوشد و یا مبلغی را که برای آن خرج می کند از شما پنهان کند.

تغییرات شخصیتی

اگر همسرتان بیش از حد از الکل استفاده کند، ممکن است تغییراتی در شخصیت داشته باشد. همسر شما ممکن است بیشتر تحریک پذیر، مضطرب، افسرده یا بی اعتماد به نظر برسد. بسیاری از افراد مبتلا به مشکلات نوشیدن شروع به از دست دادن علاقه به فعالیت های قبلا مورد علاقه خود، می کنند. در این شرایط به نظر می رسد همسر شما برای مقابله با مشکلات اجتماعی و روحی، راحت تر به سمت الکل می رود.