ترک سیگار بدون سردرد گرفتن

هنگامی که مصرف روزانه سیگار را ترک می کنید؛ خطر ابتلا به بیماری های مربوط به سیگار کشیدن از قبیل سرطان، حمله قلبی، سکته مغزی و آمفیزم را به طور قابل توجهی کاهش می دهید. به گفته موسسه ملی سرطان، پس از ترک سیگار، خیلی زود مزایای ترک آن نمایان می شود. با این حال، چند روز یا چند هفته اول پس از ترک سیگار مشکلات کوچکی را ممکن است تجربه کنید. به عنوان مثال، بدن شما اکسیژن بیشتری دریافت می کند؛ و در نتیجه شما احتمالا تجربه سرگیجه و سردرد خواهید داشت. در این مطلب پیام سلامت روشی برای ترک سیگار بدون سردرد گرفتن را با شما در میان می گذاریم.

مرحله ۱

به تدریج سیگار را ترک کنید. پس از ماه ها یا سال ها سیگار کشیدن، بدن شما به دریافت نیکوتین عادت می کند. هنگامی که شما دیگر سطح نیکوتین را حفظ نکنید، بدن شما در معرض علائمی چون سردرد قرار می گیرد.

مرحله ۲

تمرینات تنفس را انجام دهید. وبسایت QuitSmokingSupport را توصیه می کند برای اینکه احساس آرامش بیشتری داشته باشید؛ و سردرد کمتر را تجربه کنید، به مدت ۵ ثانیه به آرامی و به شکل عمیق نفس بکشید.

مرحله ۳

کمبود آب بدن می تواند باعث سردرد یا سردرد ناشی از ترک سیگار شود. آب زیاد، آبمیوه های گیاهی و آب میوه های تازه را بخورید تا بدنتان هیدراته شود. همچنین کاهش مقدار نوشیدنی هایی مانند قهوه و چای و سایر نوشیدنی های دارای کافئین نیز در این زمینه موثر است.

مرحله ۴

ورزش را با شدت کم انجام دهید. به عنوان مثال پیاده روی یا شنا کنید؛ و یا به تمرین یوگا بروید. با توجه به مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، تمرینات به کنترل درد سردرد کمک می کند؛ و تعداد سردردهایی را که تجربه می کنید کاهش می دهد. ورزش همچنین یک راه موثر برای مبارزه با استرس است؛ که ممکن است در ابتدا پس از ترک سیگار افزایش یابد.

مرحله ۵

با حمام گرم و استراحت، استرس را از بین ببرید. اسانسی آرامش بخش مانند اسطوخودوس نیز می تواند آرامش شما را بیشتر کند. طبق گفته موسسه ملی بهداشت، دوش های گرم و یا سرد را امتحان کنید؛ چراکه ممکن است برای بعضی افراد جهت از بین بردن سردرد مفید باشد.

چیزهایی که شما نیاز دارید

  • آب
  • چای گیاهی
  • آب میوه تازه
  • اسانس اسطوخودوس
  • درمان جایگزینی نیکوتین

نکات

در مورد برنامه ترک سیگار با دکتر خود صحبت کنید. اگرچه ترک سیگار ممکن سات باعث سختی هایی شود؛ اما درمان های جایگزین نیکوتین یا NRT ها می تواند به کاهش علائم ترک کمک کند. با این حال، نیکوتین مدتی طولانی زمان می خواهد تا از بدن خارج شود.

هشدارها

پس از ترک سیگار، افزایش وزن یک نگرانی مشترک است. با این حال، نباید سعی کنید رژیم غذایی خود را کاهش دهید؛ زیرا خطر ابتلا به سردرد را افزایش می دهد. یک رویکرد بهتر برای جلوگیری از سردرد و محدود کردن گرایش به کشیدن سیگار، خوردن وعده های غذایی کم در طول روز است. در موارد نادر، مواد جایگزین نیکوتین می تواند اعتیاد آور باشد. اگر متوجه شوید که وابسته به هر کدام از این روش های ترک سیگار هستید، با پزشک خود صحبت کنید.