پیاده روی بعد از غذا خوردن

با توجه به نظرات عامه مردم در گذشته، پیاده روی بعد از غذا خوردن ، شنا، دوچرخه سواری و یا شرکت در تقریبا هر نوع از فعالیت بدنی پس از خوردن یک وعده غذایی ممنوع است.

اگرچه هنوز ورزش شدید پس از شام توصیه نمی شود؛ اما پیاده روی بعد از غذا خوردن به عنوان یک فعالیت آرام بدنی می تواند ایده خوبی باشد.

در این مطلب پیام سلامت درباره این موضوع بیشتر صحبت می کنیم.

چه غذایی خورده اید؟

نوع غذایی که خوردید می تواند در طول پیاده روی شما را تحریک کند؛ مخصوصا اگر چیزی را بخورید که با معده شما موافق نیست.

پس اگر قصد دارید پیاده روی بعد از غذا خوردن را در برنامه خود داشته باشید، مواد غذایی ای  را انتخاب کنید که معمولا با شما موافق هستند و از مواد غذایی که اغلب باعث سوء هاضمه، تهوع یا سایر مشکلات گوارشی می شوند، اجتناب کنید.

در این زمینه اجتناب از غذاهایی که چرب و دارای قند زیاد نکته مهمی است. غذاهای چرب مانند یک آجر در شکم شما عمل می کنند و ممکن است شما را هنگام پیاده روی خیلی زود خسته کنند. غذاهای شیرین نیز باعث افزایش سریع قند خون می شود و پس از آن، میزان انرژی شما را در طول راه رفتن کاهش می دهد.

پس مصرف یک وعده کوچک و متعادل قبل از پیاده روی بهترین گزینه است.

چه مدت بعد از صرف غذا پیاده روی کنم؟

اگر معده حساس یا ریفلاکس معده دارید، بهتر است حداقل ۳۰ دقیقه بعد از غذا صبر کنید. اگرچه پیاده روی یک تمرین شدید نیست، اما باعث می شود که محتوای معده شما در اطراف پخش شود، که ممکن است در عرض چند دقیقه احساس ناراحتی کنید. با این حال، اگر شما دارای معده قوی هستید، احتمالا می توانید پیاده روی خود را کمی بعد از غذا خوردن شروع کنید.

چه نوع پیاده روی؟

وعده غذایی خود را با توجه به نوع پیاده روی که انجام دهید، تنظیم کنید. اگر می دانید راه پیاده روی شما شامل تپه های شیب دار، پله ها یا زمین های ناهموار است، ممکن است بخواهید قبل از پیاده روی نیمی از وعده غذایی خود را صرف نکنید و بعد از پیاده روی به نیمه دیگر برسید.

و اگر به طور تصادفی در غذا خوردن زیاده روی کرده اید؛ یک راه پیاده روی ساده تر را انتخاب کنید یا آن را به زمان دیگری موکول کنید.

آیا قبلا آن را آزمایش کرده اید؟

تجربه شخصی تنها روش مطمئن برای تعیین این است که آیا شما می توانید با خیال راحت بعد از غذا پیاده روی کنید یا خیر.

در حالی که برخی افراد می توانند یک وعده غذایی را به پایان برسانند و به تمرین برسند، ممکن است فرد دیگری بعد از میان وعده های کوچک، تمرکز ناخوشایندی را تجربه کند.

بدن خود را راهنمای خود قرار دهید. اگر در طول پیاده روی بعد از غذا خوردن شروع به احساس ضعف و ناراحتی کنید، پیشنهاد ما استراحت کافی و پیاده روی پس از هضم غذاست.