تفاوت بین منیزیم و منیزیم تری سیلیکات

منیزیم یک ماده معدنی است که تولید انرژی را تسهیل کرده و کلسیم را تنظیم می کند. همین عملکرد باعث می شود که این ماده معدنی برای قلب، عضلات و کلیه ها ضروری باشد. پایین بودن میزان منیزیم باعث ایجاد آشفتگی، اضطراب و مشکلات خواب می شود. اما منیزیم تری سیلیکات ترکیبی از منیزیم است که به عنوان یک آنتی اسید برای درمان مشکلات ناشی از اسید معده، مورد استفاده قرار می گیرد. به گفته محققان وب سایت Patient.co.uk. این دو ماده در موارد مختلفی نظیر تداخلات بالقوه و عوارض جانبی با هم متفاوت هستند. با ما در ادامه این مطلب مجله پیام سلامت همراه شوید زیرا به مهمترین تفاوت بین منیزیم و منیزیم تری سیلیکات اشاره خواهیم کرد.

تفاوت بین منیزیم و منیزیم تری سیلیکات

تفاوت بین منیزیم و منیزیم تری سیلیکات در کاربرد

یکی از تفاوت های بین منیزیم و تریسیلیکات منیزیم، کاربرد آن ها در بدن است. پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند یادآور می شوند که مکمل های منیزیم معمولا برای کاهش کمبود منیزیم و فشار خون بالا استفاده می شود. منیزیم همچنین در کاهش آریتمی و حفظ سلامت قلب نیز مفید است. منیزیم برای کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان تعاملی با کلسیم و ویتامین D در بدن دارد. در مقابل، محققان وب سایت Drugs توضیح می دهند که منیزیم تری سیلیکات به طور معمول در درمان سوزش سر دل، ناراحتی های گوارشی و ناراحتی های معده مورد استفاده قرار می گیرد.

دوز و استفاده مناسب

دوز مکمل منیزیم معمولا بسته به سن و جنسیت فرد متفاوت است. محققان MayoClinic یادآوری می کنند که مردان بزرگسال و نوجوان معمولا بین ۲۷۰ تا ۴۰۰ میلی گرم در روز به این ماده نیاز دارند. زنان بزرگسال و نوجوان حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلی گرم در روز به آن نیاز دارند. دوز منیزیم نیز با توجه به کاربرد آن توسط پزشک تعیین می شود. منیزیم تری سیلیکات همراه با یا بدون غذا مصرف می شود، اما باید دو ساعت قبل یا بعد از استفاده از داروهای بتا بلوکر مصرف شود تا از تداخل نامطلوب جلوگیری شود. منیزیم تری سیلیکات معمولا در صورت نیاز مورد استفاده قرار می گیرد. از سوی دیگر مکمل های منیزیم را باید به صورت روزانه مصرف کنید.

تفاوت بین منیزیم و منیزیم تری سیلیکات در عوارض جانبی

هر دو ماده عوارض جانبی مانند تهوع و اسهال دارند. محققان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند یادآوری می کنند که مصرف بیش از حد منیزیم فشار خون و شدت ضربان قلب را کاهش می دهد. سایر عوارض جانبی مرتبط با مصرف منیزیم عبارتند از:

  • سردرگمی
  • کمبود کلسیم
  • کما

منیزیم تری سیلیکات به طور معمول باعث عوارض جانبی مانند یبوست و کاهش اشتها می شود.

احتمال تداخل با سایر داروها

منیزیم و منیزیم تری سیلیکات را نباید با داروهای ضد انعقادی مثل وارفارین و کینیدین استفاده کرد. زیرا این داروها با هم تداخلات نامناسبی دارند. پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند یادآور می شوند که مکمل های منیزیم باعث اختلال در جذب آنتی بیوتیک هایی مانند تتراسایکلین و نیتروفورانتوئین می شوند. منیزیم همچنین خطر عوارض جانبی داروهای فشار خون مانند سرگیجه و حالت تهوع را افزایش می دهد. محققان وبسایت Drugs می گوید، منیزیم تری سیلیکات نباید با مهارکننده های آنزیم آنژیوتانسین استفاده شود. قبل از مصرف هر دارویی یا مکملی با پزشک خود مشورت کنید تا از عواقب و عوارض بالقوه ناخواسته آن جلوگیری کنید.