روش های طبیعی و گام موثر برای درمان کم بودن اسید معده

امروز می خواهیم در مورد روش های طبیعی درمان کم بودن اسید معده با شما صحبت کنیم. امیدواریم تا انتهای این مطلب مجله پیام سلامت ما را همراهی کنید.

حقیقت این است که معده شما باید بسیار اسیدی باشد تا بتواند غذای مصرفی را هشم و جذب کند. اگر علائم ریفلاکس اسید از هر نوع چه GERD چه سوزش سر دل را دارید یا به بیماری هایی مانند سندرم روده تحریک پذیر یا بیماری التهابی روده ای مبتلا هستید، حتی اگر اکثرا به مشکلات پوستی دچار می شوید و یا مواد مغذی خاصی در بدنتان کم است، همه این موارد هشدار، نشانه هایی از کم بودن اسید معده است.

درمان کم بودن اسید معده

مصرف سرکه سیب

برای شروع درمان کم بودن اسید معده باید تعادل pH در معده برقرار شود. می توانید این کار را با مصرف سیب سرکه درست قبل از غذا انجام دهید. یک قاشق غذاخوری و مقدار کمی آب را مخلوط کرده و ۳۰ دقیقه قبل از غذا مصرف کنید. سرکه سیب یک درمان طبیعی عالی است زیرا دارای pH بسیار کمی است و موجب می شود اسید معده متعادل شود.

اضافه کردن HCL با پپسین به رژیم غذایی

برای درمان کم بودن اسید معده می توانید HCL با پپسین (اسید هیدروکلریک با پپسین) را در رژیم غذایی خود بگنجانید. در حال حاضر، اسید هیدروکلریک به طور طبیعی در معده شما وجود دارد. این ماده واقعا مهمترین چیزی است که محیطی بسیار اسیدی برای تجزیه غذا ایجاد می کند. اما اگر کمبود اسید هیدروکلریک و اسید معده دارید، این کمبود اجازه نمی دهد تا به طور کامل غذاهای مصرفی خود را هضم و تجزیه کنید. به این ترتیب هضم طولانی مدت غذاهای پروتئینی می توانند مشکلی به نام نفخ ایجاد کنند.

البته اکثر متخصصان پیشنهاد می کنند که مکمل های حاوی HCL را فقط همراه با غذاهای پروتئینی استفاده کنید.

خوردن عسل مانوکا

گام بعدی که می توانید برای درمان کم بودن اسید معده انجام دهید، استفاده از عسل مانوکا است. عسل مانوکا یک نوع خاصی از عسل نیوزیلندی است که دارای خواص ضد میکروبی است. افرادی که به دلیل وجود باکتری در بدنشان به کمبود اسید مبتلا هستند می توانند از این عسل برای درمان استفاده کنند. عسل مانوکا می تواند به طور طبیعی به درمان بیماری هایی مانند SIBO کمک کند.

فقط یک قاشق چای خوری عسل مانوکا در روز برای درمان کم بودن اسید معده کافی است. این ماده می تواند در بهبود علائم زخم معده کمک کند و همچنین برای کمبود اسید معده بسیار مفید باشد.

[quote font_size=”18″ color=”#37a02b”]

پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر، این مطالب را نیز بخوانید:

اسید معده زیاد (هیپرکلرهیدریا) ؛ علل، علائم و چگونگی کاهش آن

ریفلاکس اسید معده و تهوع از علل تا روش های درمان

[/quote]

جویدن غذا به طور کامل و مصرف وعده های غذایی کوچک

آخرین گامی که برای درمان کم بودن اسید معده به شما معرفی می کنیم، یک تغییر کوچک در سبک زندگیتان است. یکی از اقدامات مهم برای درمان، جویدن درست غذا است. اکثر ما در دنیای پر مشغله امروز، غذا می خوریم تا زنده بمانیم. این در حالی است که فرایند گوارشی ما از دهان و با فرایند جویدن آغاز می شود. بنابراین برای این که هضمتان بهبود پیدا کند و اسید معده تان به درستی ترشح شود هر لقمه را باید ۳۰ بار بجوید.

یکی از تاثیر گذار ترین مواردی که موجب می شود اسید معده کم شود و ما از لحاظ ذهنی آماده جویدن زیاد غذا نباشیم، حجم غذاست. برای مرتفع کردن این مشکل هم پیشنهاد می شود که وعده های غذایی خود را کم حجم کنید.

و در آخرین مرحله نیز توصیه می شود که برای درمان کم بودن اسید معده چند روز روزه بگیرید. این کار تاثیر معکوسی بر روی اسید معده دارد. یعنی اگر قبل از روزه داری اسید معده تان کم باشد، بعد از چند روز روزه، اسید معده زیاد می شود.

منابع:

۵Steps to Naturally Heal Low Stomach Acid