۵ ماده غذایی برای محدود کردن گرسنگی

در بین افرادی که می خواهند با رژیم غذایی لاغر شوند یک نکته مشترک وجود دارد همه این افراد از احساس گرسنگی شاکی هستند. تحقیقات نشان داده است که ترکیبات موجود در برخی مواد غذایی خاص می توانند به شما کمک کنند تا احساس سیری طولانی تری داشته باشید. ترکیبات این مواد غذایی با کنترل ترشخ هورمون ها به محدود کردن گرسنگی کمک می کنند. در اینجا ۵ ماده غذایی که حاوی این ترکیبات بوده و می توانند گرسنگی شما را مهار کنند را معرفی خواهیم کرد.

محدود کردن گرسنگی با این مواد

تمشک

در حالی که انواع توت مزایای درمانی دارند، اما تمشک یکی از برجسته ترین انواع توت برای توقف گرسنگی است. یک فنجان تمشک قرمز منجمد تنها ۸۰ کالری و ۹ گرم فیبر دارد. در واقع، تمشک یکی از غنی ترین منابع فیبر به شمار می آید. از آنجا که یک رژیم غذایی با فیبر بالا باعث می شود احساس گرسنگی کمتری کنید پس استفاده از تمشک به کاهش میل شدید به غذا کمک می کند. این ماده سرشار از ویتامین C، منگنز و پتاسیم نیز می باشد. این میوه مخصوص تابستان است اما می توانید در زمستان هم به صورت منجمد همراه با ماست کم چرب و یا سالاد از آن استفاده کنید.

جلبک دریایی

جلبک دریایی بیش از یک چاشنی است. این ماده در آسیای جنوب شرقی قرن هاست که استفاده می شود اما به تازگی مزایای آن برای کنترل اشتها و کاهش وزن کشف شده است. جلبک دریایی حاوی مقدار زیادی از پروتئین و فیبر محلول است که به هضم غذا، کنترل قند خون و کاهش اشتها کمک می کند. این ماده حاوی فوکوزانتین است که باعث کاهش وزن می شود. مطالعه انجام شده در دانشگاه هوکایدو در ژاپن بر روی موش های چاق نشان داد این حیوان با اضافه کرد فوکوزانتین به رژیم غذاییش ۵ تا ۱۰ درصد وزن خود را از دست داده است. فوکوزانتین پروتئینی است که فرآیند سوزاندن چربی را افزایش می دهد. این ماده را می توانید به عنوان چاشنی در سوپ و سالاد اضافه کنید. نوع چیپس این ماده نیز موجود است و به عنوان تنقلات استفاده می شود ۱۰ عدد از جلبک دریایی تنها ۳۰ کالری دارد.

پسته و دیگر آجیل ها

آجیل یکی دیگر از شگفتی های این لیست است. مطالعات نشان می دهد که بر خلاف تصورات رایج، پسته و دیگر آجیل ها به محدود کردن گرسنگی و کنترل وزن کمک می کنند. جالب است بدانید تحقیقات نشان داده است که کالری آجیل به طور کامل توسط بدن جذب نمی شود.

۵ ماده غذایی برای محدود کردن گرسنگی
محدود کردن گرسنگی

حبوبات (لوبیا، عدس، سویا و نخود)

حبوبات به دلیل وجود فیبر و نشاسته، مقاومت بیشتری داشته به همین دلیل پروتئین در آن ها دیرتر هضم می شود پس با خوردن آن ها احساس سیری بیشتری می کنید. در یک مطالعه که در مجله تغذیه و رژیم های غذایی Human Nutrition منتشر شده است، نشان داد افرادی که اضافه وزن داشتند با خوردند یک رژیم غذایی غنی از لوبیا نزدیک به ۴٫۵ کیلو از وزن خود را در طی ۱۶ هفته از دست داده اند این  در حالی که سطح کلسترول خون خود را نیز بهبود بخشیده اند. تجزیه و تحلیل دیگری که در مجله چاقی Obesity منتشر شد نشان داد افرادی که در یک وعده  غذایی حدود ۱ فنجان (۱۵۰ گرم) حبوبات مصرف کرده اند ۳۱٪ بیشتر از افرادی که از غذاهای حاوی فیبر استفاده نکردند احساس سیری می کردند.

تخم مرغ

یکی از ابزارهای قدرتمند برای محدود کردن گرسنگی است. یک مطالعه که در مجله اروپایی تغذیه بالینی منتشر شد نشان می دهد کسانی که برای صبحانه از تخم مرغ به جای غلات و شیرینی ها استفاده می کنند تا ۴۳۸ کالری کمتری در کل روز مصرف می کنند. تحقیقات دیگر نشان می دهد که صبحانه حاوی تخم مرغ ممکن است گرسنگی را برای ۲۴ ساعت کامل کنترل کند. برای پایین نگه داشتند کلسترول روزانه بیش از یک زرده استفاده نکنید. می توانید هر روز صبح یک زرده را با دو سفیده همراه با سبزیجاتی مانند ذرت شبیه به املت سبزیجات تهیه کرده و استفاده کنید.